مطالعات مهندسی میدان نفت سنگین کوه موند پایان یافت

(سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۰) ۱۴:۵۱

گزارش عملکرد شرکت مهندسی و توسعه نفت در میادین نفت سنگین، حاکیست مطالعه مهندسی میدان کوه موند پایان یافته و کار بازسازی جاده جنوبی کوه موند نیز رو به پایان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران در گزارشی اعلام کرد: مطالعه زیست محیطی میدان نفت سنگین کوه موند نیز در حال انجام است؛ همچنین فعالیت های گسترده ای جهت بهسازی جاده جنوبی کوه موند صورت گرفته است و این عملیات به زودی پایان خواهد یافت. 

شرکت متن، تامین دکل برای تداوم حفاری و تکمیل چاه شماره 3 میدان فردوسی را نیز در دستور کار دارد و مواردی از جمله صدور مجوزهای لازم به منظور انجام SCAL مغزه های چاه شماره3 میدان، پردازش و تعبیر و تفسیر اطلاعات لرزه نگاری سه بعدی، پیگیری اخذ گزارش نهایی آزمایشات PVT بر روی نمونه لایه های نفت سنگین، همچنین نهایی کردن رخساره های الکتریکی جهت استفاده در بخش به روز رسانی مدل زمین شناسی میدان فردوسی و بررسی آنالیز خواص سیال چاه شماره 3 این میدان که مربوط به سازند داریان  است نیز در دست پیگیری است.

گفتنی است توسعه سه میدان کوه موند، کوه کاکی و بوشکان با هدف تولید زودهنگام پنج هزار بشکه در روز پس از گذشت 39 ماه از تاریخ موثر شدن قرارداد خدمات (service contract) صورت می گیرد و این تولید روزانه در فاز اول توسعه به 11 هزار بشکه و در فاز دوم به 22 هزار بشکه افزایش خواهد یافت.

مجری طرح توسعه میادین نفت سنگین شرکت مهندسی و توسعه نفت با تازگی گفته بود، نفت تولیدی میدان کوه موند حدود ۱۳۶ میلیون بشکه تخمین زده می شود و برآوردها نشان می دهد این میزان تولید طی ۲۵ سال محقق خواهد شد.

نفت درجای کوه موند از نوع سنگین و حدود یک میلیارد بشکه است و تلاش می شود ضریب برداشت از این میدان با استفاده از تکنولوژی های روز افزایش یابد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید