قرارداد صادرات اولین محصول بوتن 1 پتروشیمی جم امضا شد

(سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۱) ۱۷:۰۸

مدیرعامل پتروشیمی جم از امضای قرارداد صادرات اولین محموله تولیدی واحد بوتن 1 این پتورشیمی در هفته جاری خبر داد و افزود: این قرارداد با حجم 500 تن برای صدور به یکی از کشورهای جنوب اروپا به امضا رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مهندس مصطفی مرتضوی امروز (22 فروردین) در حاشیه مراسم افتتاح رسمی واحد بوتن 1 پتروشیمی جم، در جمع خبرنگاران تصری حرد: پروژه بوتن 1 پتروشیمی جم به طور کامل توسط متخصصان و کارشناسان ایرانی برای اولین بار در صنعت پتروشیمی راه اندازی شده است.

وی با بیان این که کیفیت محصولات این واحد در حد بسیار مطلوبی است و توان رقابت با انواع مشابه خارجی خود را دارد، افزود: یک و نیم میلیارد دلار سرمایه گذاری برای طرح توسعه پتروشیمی جم در فاز دوم پیش بینی شده است.

مرتضوی گفت: این واحد پتروشیمی از جمله پروژه هایی بوده که برای اولین بار در صنعت نفت ایران بدون تأخیر و در زمان مقرر یعنی 28 ماه آماده بهره برداری شد.

مدیرعامل پتروشیمی جم با بیان این که بیش از 2 میلیون و 200 هزار نفر ساعت برای ساخت این واحد کار شده است، اظهار کرد: این میزان کار بدون هیچ گونه حادثه ای به انجام رسید.

مرتضوی گفت: احداث این مجتمع از مرداد سال 1387 آغاز شد و طبق پیش بینی در ماه های پایانی سال 90 به تولید رسید ارزش تولیدات قابل فروش این واحد 180 میلیون دلار در سال پیش بینی شده و نیز پیش بینی شده در مدت سه سال سرمایه گذاری انجام شده برای احداث این واحد بازگردد.

وی با بیان این که مجتمع پتروشیمی جم با ظرفیت تولید یک میلیون و 320 هزار تن اتیلن، بزرگ ترین واحد الفین جهان است، افزود: در این مجمتمع پتروشیمی یک واحد پلی اتیلن سبک خطی با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن محصول، واحد پلی پروپیلن با ظرفیت 300 هزار تن، واحد اتیلن گلایکول با ظرفیت 443 هزار تن و واحد پلی اتیلن سنگین خطی با ظرفیت 300 هزار تن در مدار بهره برداری قرار دارد.

مدیرعامل پتروشیمی جم افزود: کار اصول مهندسی فاز 2 مجتمع پتروشیمی جم تمام شده و خرید تجهیزات و آماده سازی پروژه آغاز شده است و پیش بینی می کنیم در سال 92 به بهره برداری کامل برسد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید