تعمیرات اساسی پالایشگاه های پارس جنوبی آغاز شد

(شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۱) ۱۲:۲۸

سرپرست مدیریت تعمیرات مجتمع گاز پارس جنوبی از آغاز تعمیرات اساسی سال 91 این مجتمع در پالایشگاه های چهارم و پنجم پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی به نقل از مهندس بابایی، گفت: کار تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های چهارم و پنجم به‌صورت همزمان آغاز شروع شده است؛ در ابتدای تعمیرات، کار در اختیار بهره‌برداری است تا آن‌ها آماده‌سازی اولیه را انجام دهند بعد از آن به مرور تجهیزات طبق مجوز کارهایی که صادر شده در اختیار ما قرار می‌گیرد تا برنامه‌ها انجام بگیرد.

وی با اشاره به بازده زمانی تعریف شده برای تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی، ادامه داد: پالایشگاه پنجم به مدت 34 روز و پالایشگاه چهارم هم 28 روز و به‌طور هم‌زمان آغاز شده‌اند، چون این دو پالایشگاه از لحاظ فرآیندی وابستگی‌هایی به هم دارند.

بابایی افزود: پالایشگاه سوم که از 28 اردیبهشت کار تعمیرات اساسی‌اش شروع می‌شود، طی 38 روز کار تعمیرات آن انجام خواهد شد.؛ پالایشگاه دوم نیز برای تعمیرات یک بازه زمانی 45 روزه دارد که از 29 خرداد شروع می‌شود و در نهایت پالایشگاه اول خواهد بود که از 31 مرداد و به مدت 30 روز کار تعمیرات در آن انجام خواهد شد.

بابایی در باره سایر تعمیراتی که در این مدت انجام خواهد شد گفت: ما در کنار تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها، تعمیرات اساسی دستگاه های دوار، نظیر توربین‌ها، ژنراتورها و پکیج‌ها را داریم که طبق روال گذشته انجام می‌شود.

سرپرست مدیریت تعمیرات مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه افزود: در تعمیرات اساسی همه واحدها درگیرند و برای هرچه بهتر انجام شدن کارها دست به دست هم می دهند، ولی یک‌سری واحدها مثل تعمیرات، بازرسی فنی، بهره‌برداری، HSE ، مالی، حمل و نقل، بازرگانی و خدمات رفاهی در خط مقدم کارند.

بابایی تصریح کرد: امسال با تجربه‌ای که از تعمیرات اساسی سال‌های قبل داریم، امیدواریم تعمیرات اساسی با کم‌ترین مشکل انجام شود. خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته فرصت بیشتری برای برنامه ریزی کارها بوده است.

وی با تقدیر از تمامی مسوولان به خاطر حمایت همه ‌جانبه از انجام این عملیات مهم، یادآور شد: در تعمیرات اساسی خواست ما از مسوولان و مدیران همان حمایت همیشگی و انگیزده دادن با نظارت‌ها و بازدید‌هایی است که در حین کار انجام می‌دهند. به هرحال پالایشگاه ما شرایط خاصی دارد و از لحاظ مدت زمان انجام تعمیرات اساسی هیچ پالایشگاهی در کشور قابل قیاس با ما نیست.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید