دعوت از هافبک امید نفت تهران به تیم ملی فوتبال زیر 22 سال ایران

(دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱) ۱۶:۴۵

سر مربی تیم ملی فوتبال زیر 22 سال ایران، هفته گذشته بار دیگر 25 بازیکن را برای شناسایی و آماده سازی تیم ملی کشورمان برای حضور در رقابت های آسیا به اردوی این تیم دعوت کرد که شایان تقوی، فرزند غلامرضا تقوی مشاور مدیرعامل منطقه ویژه پارس از جمله این دعوت شدگان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، در میان دعوت شدگان به تیم ملی فوتبال زیر 22 سال ایران، شایان تقوی؛ هافبک چپ پای تیم امید نفت تهران نیز به چشم می خورد. شایان، فرزند غلامرضا تقوی مخترع دستگاه اندازه گیری میزان مایعات نفتی در مخازن استراتژیک و مشاور مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است.

بر اساس این گزارش، شایان تقوی متولد خرداد 1371 است که فوتبال خود را از آکادمی فوتبال صنعت نفت در سال 1379 زیر نظر جاسم اهل یروف آغاز کرد و در سال 1381 وارد تیم نونهالان نفت تهران شد و پایه های فوتبال خود را با راهنمایی مربیانی همچون عارف علیخانی و جلالی محکم کرد. در سال 1384 در تیم فوتبال نوجوانان نفت با مربیگری علی میرزاپور به فوتبال ادامه داد و در سال 1387 وارد تیم نوجوانان شد.

هافبک چپ پای تیم فوتبال نفت تهران، در سال 1388 مقام قهرمانی باشگاه های تهران را با مربی خود، رحیم حداد زرین و در کنار هم تیمی هایش کسب کرد و در کارنامه خود به ثبت رساند اما درخشش شایان تقوی از سال 1389 و با ورودش به تیم امید نفت تهران آغاز شد. در سال گذشته قهرمانی امید های تهران را این بار زیر نظر شعبان کمپانی به دست آورد و در پایان فصل 90-91 با آنکه تیم نفت تهران در رقابت های امید تهران نتوانست مقام بهتری از چهارمی دست یابد، به انتخاب منصوریان به تیم ملی زیر 22 ساله های کشور دعوت شد تا در کنار علیرضا بیرانوند، مرتضی پور علی گنجی و یعقوب کریمی، چهارمین بازیکن نفت تهران باشد که در رده امیدها و بزرگسالان نفتی به تیم ملی ایران دعوت می شود.

نکته قابل توجه طی کردن پله های پیشرفت این بازیکن از آکادمی فوتبال صنعت نفت تا بالاترین رده های ملی است که این خود گواهی است به این موضوع که باشگاه نفت تهران در کنار ورزش قهرمانی به پرورش نیروهای مستعد از دل خانواده های صنعت نفت کمرهمت بسته و تمام تلاش خود را برای ارتقا نیروهای شرکتی به کار گرفته است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید