مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس:

تسهیلات لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در عسلویه فراهم شده است

(دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱) ۱۷:۰۰

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس اعتبار مورد نیاز این سازمان در سال جاری را 450 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: تسهیلات لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در عسلویه فراهم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مهندس مسعود نصوری در گفت و گو با شانا تصریح کرد: زمینه سازی برای اجرای طرح های توسعه صنایع پایین دستی در این منطقه با اعتبار حدود 400 میلیارد تومان در دست اجراست.

وی افزود: برای تفکیک اراضی باید حدود 60 تا 70 میلیارد تومان و برای ساخت کریدور انتقال خوراک نیز 240 میلیارد تومان هزینه شود.

نصوری با بیان این که مدل های مختلف قراردادی برای تامین منابع مورد نیاز توسعه صنایع پایین دستی در منطقه اقتصادی پارس در حال تنظیم است، افزود: ساخت کریدوری از سوی بخش خصوصی و تامین هزینه انتقال خوراک و تاسیسات از سوی شرکت یا تامین هزینه این مهم از سوی بخش خصوصی در حال بررسی است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس از حمایت مهندس قاسمی، وزیر نفت، برای توسعه صنایع پایین دستی در این منطقه خبر داد و افزود: قرار است در مرحله اول آزادسازی اراضی انجام شود و مصوبه های این طرح در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران در دست پیگیری است.

نصوری از تهیه سند راهبردی سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی منطقه ویژه پارس خبر داد و افزود: پیش تر طرح این سند با همکاری موسسه مطالعات انرژی تهیه شده است که با تهیه آن مدل مالی برای توسعه صنایع پایین دستی ایجاد خواهد شد.

بر پایه این گزارش، تدوین "میز سرمایه گذاری" برای کاهش مقررات و قوانین سرمایه گذاری در سازمان و به کارگیری سرمایه های سرگردان و کوچک برای توسعه و بسته سرمایه گذاری در منطقه ویژه پارس، از دیگر اقدام هایی است که از سوی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس برای آسان سازی سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های این منطقه انجام می شود.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید