مدیر پروژه های فاز 2 پتروشیمی جم:

نخستین پارک استایرن ایران در عسلویه احداث می شود

(دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۱) ۱۲:۵۳

همگام با طرح توسعه فاز 2 پتروشیمی جم نخستین پارک استایرن در عسلویه احداث می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مدیر پروژه های فاز 2 پتروشیمی جم به شانا اعلام کرد، پتروشیمی جم به عنوان یکی از قطب های الفین منطقه، نقش استراتژیک و خاصی میان شرکت های پتروشیمی در عسلویه دارد.

مهندس حسین محمدزاده با بیان این که در این فاز برای نخستین بار واحد استایرن بوتادین، استایرن و ام تی بی ای تولید خواهد شد، گفت: واحد اکریلونیتری و بوتادین استایرن نیز، از دیگر طرح های فاز 2 پتروشیمی جم خواهد بود.

وی ادامه داد: دانش فنی راه اندازی این طرح ها خریداری شده است و از سوی متخصصان ایرانی اجرا خواهد شد.

محمدزاده تصریح کرد: نخستین پارک استایرن ایران در منطقه عسلویه می تواند صنعت پتروشیمی ایران را توسعه و با تولید متنوع ترین فرآورده های پتروشیمی سبد پتروشیمی کشور را گسترش دهد.

وی ادامه داد: طرح تولید آلفاالفین خطی - بوتااستایرن و بوتادین، از دیگر طرح های توسعه ای پتروشیمی جم به شمار می رود.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز پیش از این درباره برنامه ساخت و راه‌اندازی پارک استایرن تا پایان برنامه پنجم توسعه در عسلویه گفته بود: در این طرح که زمین آن از سال‌های قبل در منطقه عسلویه پیش‌بینی شده بود، واحدهای پلی‌استایرن پتروشیمی پارس، ABS و  SBSپتروشیمی جم، صدف عسلویه و یک طرح 120 هزار تنی پلی‌استایرن انبساطی در نظر گرفته شده است.

به گفته او ظرفیت نهایی تولید در این پارک 480 هزار تن است و  در پارک استایرن پتروشیمی جم با واحدهای ABS به ظرفیت 200 هزار تن و SBS و SB با ظرفیت 60 هزار تن در سال و صدف عسلویه نیز با یک واحد ESBR به ظرفیت 100 هزار تن و یک واحد EPS به ظرفیت 120 هزار تن در سال مشارکت می‌کنند.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید