مشارکت صدرا در ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس

(شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۱) ۱۵:۴۴

مدیرعامل شرکت فناوری آبهای عمیق (DOT) در باره مشارکت شرکت صدرا در ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: ساخت بخش اصلی این پالایشگاه 360 هزار بشکه ای که وظیفه تبدیل میعانات گازی به بنزین را دارد، به عهده شرکت صدرا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، محمدعلی نظارت در جمع خبرنگاران در بوشهر یادآور شد: این پالایشگاه با 3.2 میلیارد دلار اعتبار در دست ساخت است و شرکت صدرا به عنوان پیمانکار در قالب قرارداد یی پی سی در ساخت این پالایشگاه مشارکت دارد.

نظارت تصریح کرد: در فازهای در حال توسعه پارس جنوبی ساخت حدود 24 جکت و 24 عرشه (تاپ سایت) برنامه ریزی شده است که تقریبا ساخت 24 عدد از این سازه های دریایی را شرکت صدرا به عهده دارد و بقیه در دیگر شرکت ها در دست ساخت است.

مدیرعامل شرکت فناوری آبهای عمیق درباره پروژه های آتی این شرکت گفت: با توجه به قدمت برخی خطوط لوله در بخش دریایی، مذاکره هایی با هدف نوسازی، ترمیم خطوط دریایی، کابل های فیبرنوری خطوط لوله انتقال نفت و گاز با برخی شرکت های نفتی انجام شده است که بر اساس آن 20 جکت و عرشه نوسازی و بازسازی خواهد شد.

نظارت در باره تاثیر تحریم ها بر انجام فعالیت های شرکت فناوری آبهای عمیق گفت: هر چند در تامین برخی کالا از نظر زمانی تاخیرهایی ایجاد شده است ولی فعالیت های و پروژه ها بدون هیچ مشکلی در حال انجام است، ضمن آن که ایران بازار خوبی برای بسیاری از کشورهای خارجی است و آنها نمی توانند به راحتی از این بازار چشم پوشی کنند.

مدیرعامل شرکت فناوری آبهای عمیق مجموعه ارزش قراردادهای این شرکت را با صنعت نفت 2.5 میلیارد دلار اعلام و تصریح کرد: برای عقد قراردادهای به ارزش دو میلیارد دلار نیز در حال مذاکره هستیم و عمده طرف های قرارداد ما بخش های فعال در زمینه فراساحل صنعت نفت، از جمله شرکت نفت و گاز پارس و فلات قاره است.

وی در باره فعالیت های انجام شده در یارد شرکت صدرا در بوشهر گفت: این یارد در سال 67-68 به مساحت هفت هکتار (به عنوان قدیمی ترین یارد این شرکت) برای انجام پروژه های نفت و گاز کشور فعالیت خود را آغاز کرد و با راه اندازی یاردی در جزیره صدار، شرکت فناوری آبهای عمیق در یارد بوشهر به عنوان پشتیبان نصب در دریا فعالیت خود را ادامه داد.

نظارت گفت: با تعریف پروژه های 35 ماهه فازهای پارس جنوبی، بخشی به عنوان طراحی و ساخت سکوهای دریایی در یارد بوشهر ایجاد شد و نخستین پروژه آن ساخت جکت های فازهای 17 و 18 پارس جنوبی بود.

به گفته وی، فازهای 17 و 18 پارس جنوبی چهار سکو (دو سکوی عملیاتی و دو سکوی اقماری) دارد و ساخت سکوهای اقماری در یادر شرکت صدرا در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت فناوری آبهای عمیق با اعلام آمادگی برای ساخت سکوهای موردنیاز صنعت نفت گفت: آمادگی کامل برای ساخت 6  سکوی نفتی به صورت همزمان در یارد شرکت صدرا وجود دارد و بر اساس مذاکره های انجام شده با شرکت نفت و گاز پارس قرار است پروژه های بیشتری در زمینه ساخت جکت و عرشه های دریایی به این شرکت داده شود.

به گفته نظارت 1000 نفر به صورت مستقیم و سه هزار و 500 نفر نیز به صورت غیرمستقیم در اجرای پروژه های شرکت فناوری آبهای عمیق فعالیت دارند.

شرکت فناوری آبهای عمیق به عنوان زیرمجموعه شرکت صدرا در بخش ساخت و نصب سازه های سنگین دریایی، جکت و عرشه، همچنین لوله گذاری دریایی سکوهای نفت و گاز کشور فعالیت دارد.

منبع شانا

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید