نخستین نیروگاه ملی در پارس جنوبی ساخته می شود

(شنبه ۲۱ اَمرداد ۱۳۹۱) ۱۸:۱۷

دومین نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی با مشارکت 100 درصدی شرکت های ایرانی در پارس جنوبی ساخته می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس به نقل از مجری طرح های نیروگاهی و خطوط انتقال برق شرکت نفت و گاز پارس اعلام کرد: پیمانکار بخش یی پی سی احداث نیروگاه500 مگاواتی سیکل ترکیبی منطقه یک پارس جنوبی(عسلویه) انتخاب شده و با احداث این نیروگاه ظرفیت1000مگاواتی موجود در نیروگاه پارس جنوبی به1500 مگاوات افزایش خواهد یافت.

محمد مهدی توسلی پور با بیان اینکه طرح احداث و توسعه ظرفیت های نیروگاهی پارس جنوبی به یک شرکت ایرانی  واگذار شده است، گفت: عملیات اجرایی این پروژه در مدت یک ماه آینده آغاز می شود و هر سه واحد سیکل ترکیبی آن پس از36 ماه به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: همه مراحل مهندسی، ساخت و نصب تجهیزات احداث این واحد نیروگاهی از سوی سازندگان و پیمانکاران داخلی انجام خواهد شد که با اجرای این طرح، نخستین نیروگاه ملی با سهم داخلی سازی 100 درصدی احداث شده و  برق تولیدی آن در اختیار پالایشگاه های گازی پارس جنوبی قرار خواهد گرفت.

مجری طرح های نیروگاهی و خطوط انتقال برق شرکت نفت و گاز پارس تصریح کرد: ظرفیت500 مگاواتی جدید در پارس جنوبی که به روش سیکل ترکیبی ایجاد خواهد شد برای برق رسانی به پالایشگاه فازهای12، 13، 14، 19 و 22 تا24 پارس جنوبی مستقر در منطقه پارس 2 (تنبک) در نظر گرفته شده است.

به گفته وی خط انتقال برق400 کیلو ولت ارتباطی نیروگاه عسلویه به فازهای منطقه پارس دو نیز به طول68 کیلومتر با پیشرفت 94 درصدی در دست احداث است.

توسلی پور افزود: با توجه به اولویت برق رسانی به پالایشگاه فاز12، بخشی از ظرفیت مازاد نیروگاه 1000 مگاواتی موجود این منطقه با خط400 کیلو ولت یاد شده برای تامین تقاضای برق فاز 12 اختصاص خواهد یافت.

پیش از این برق رسانی به پالایشگاه فازهای 9و10 ، 15و16 و نیز‌ 17و18 میدان مشترک پارس جنوبی از طریق خطوط انتقال132 کیلو ولت در منطقه یک پارس جنوبی انجام می شد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید