با قرائت بیانیه و برگزاری مراسم اختتامیه؛

دومین جشنواره تئاتر استانی دفاع مقدس(یادواره شهید تندگویان) به کار خود پایان داد

(پنج شنبه ۶ مهر ۱۳۹۱) ۱۶:۳۲

سومین جشنواره تئاتر منطقه ویژه پارس و دومین جشنواره تئاتر استانی دفاع مقدّس(یادواره شهید تندگویان) با قرائت بیانیه پایانی و اعلام نتایج هیئت داوران به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مراسم اختتامیه سومین جشنواره تئاتر منطقه ویژه پارس و دومین جشنواره تئاتر استانی دفاع مقدس (یادواره شهید تندگویان) با حضور هنرمندان، پیشکسوتان، داوران، مقامات محلی و مدیران سازمان منطقه ویژه پارس در مرکز همایش های خلیج فارس برگزار شد.

در آیین اختتامیه این جشنواره رئیس روابط عمومی و امورفرهنگی سازمان منطقه ویژه پارس و دبیر جشنواره ضمن قدردانی از حمایت مدیرعامل سازمان در برگزاری این جشنواره و گروههای نمایشی شرکت کننده در جشنواره، عوامل اجرایی و هیئت داوران گفت: حضور میمون و پرشور هنرمندان فرهیخته استان بوشهر را در این جشنواره ارج می نهیم و امیدواریم سازمان منطقه ویژه پارس توانسته باشد با برگزاری این جشنواره گامی هر چند کوچک در زنده نگه داشتن یاد و خاطره سرافرازان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدّس برداشته باشد.

حسین قربانی افزود: بی شک، اگر تلاش، همت و مسئولیت پذیری همراه با خلاقیت هنری شما گرامیان نباشد گنجینه دفاع مقدس که لبریز از مضامین و ایده های بکر فرهنگی و هنری و سرشار از فضیلت های انسانی می باشد نمی تواند بار خویش را آنچنان که شایسته دلیرمردان ایران اسلامی می باشد به مقصد و مقصود برساند و دستاوردهای عظیمی که با نثار خون پاک هزاران انسان آزاده، شجاع و مومن به دست آمده در بسته های فرهنگی و هنری زیبا نظیر آثار مکتوب، نمایشی و تجسمی به نسل های آینده زیباتر منتقل خواهد شد.

رئیس روابط عمومی سازمان منطقه ویژه پارس در پایان سخنان خود و با قدردانی از همراهی تمامی مجموعه سازمان منطقه ویژه در فراهم آوردن شرایط جهت برگزاری این رخداد عظیم فرهنگی و هنری یادآور شد: سازمان منطقه ویژه پارس امیدوار است در آینده نیز میزبان هنرمندان فاخر استان و کشور در تمامی عرصه های فرهنگی و هنری باشد.

در مراسم اختتامیه جشنواره، غلامحسین دریانورد به نمایندگی از هیات داوران به قرائت بیانیه پایانی این جشنواره و همچنین رضا بهارلو از دیگر داوران جشنواره به قرائت نتایج و آراء هیئت داوران پرداختند.

بیانیه پایانی هیئت داوران دومین جشنواره تئاتر استانی دفاع مقدس (یادواره شهید تندگویان) به شرح ذیل می باشد:

به نام خداوند جان خرد

با سلام و عرض ادب
با گرامی داشت حماسه سازان و ایثار گران هشت سال پایداری و معراج یاران آفتاب و با یاد و خاطره پر شکوه ترین صحنه های ایثار و شهادت و پاسداشت سالروز شکست فخر آفرین حصر آبادان به دست سروقامتان سرزمین توحید و با تشکر و قدر دانی از مدیریت سازمان منطقه ویژه اقتصادی – انرژی پارس از اجرای مستمر و مطلوب جشنواره تئاتر دفاع مقدس و همچنین با تقدیر و تشکر از هنرمندان، علاقه مندان و تماشاگران پرشور این جشنواره که بی شک سرمایه های اصلی هنر والای نمابس هستند. هیئت داوران دومین جشنواره تئاتر دفاع مقدس عسلویه توجه مسئولین، مدیران، دست اندر کاران، هنرمندان، علاقه مندان و تماشاگران پرشور این جشنواره که بی شک سرمایه های اصلی هنر والای نمایش هستند. هیئت داوران دومین جشنواره تئاتر دفاع مقدس عسلویه توجه مسئولین، مدیران، دست اندرکاران، هنرمندان، علاقه مندان و شرکت کنندگان در این جشنواره را به این نکات جلب می نماید.
1-      هیئت داوران امیدوار است مسولئین و دست اند کاران جشنواره تئاتر دفاع مقدس عسلویه بستری را فراهم آورند که در سال های آتی مانند سال گذشته، این جشنواره به شکل منطقه ای و فرامنطقه ای برگذار گردد تا شاهد رونق، شور و ارتقای بیشتر این جشنواره باشیم. جشنواره ای که بی شک تاثیر جدی و بسیاری در حفظ ونشر ارزش های دفاع مقدس داشته و خواهد داشت.
2-      هیئت داوران، علاقه مندان و شرکت کنندگان این جشنواره را به مرور بیانه های جشنواره های قبلی دفاع مقدس که حائز نکات ارزنده و آموزنده ای است، دعوت کرده واز ذکر دوباره آن نکات
3-      هیئت داوران امیدوار است هنرمندان و علاقه مندان به تئاتر با مطالعه و تاریخ و آثار دفاع مقدس به خصوص تارخ شفاهی و خاطرات هشت سال پایداری به غنای آثارشان فزونی بخشند و زمینه ای برای خلق آثاری واقع بینانه با موضوع دفاع مقدس فراهم آورند.
4-      هیئت هشت سال دفاع جانانه این ملت بی شک گنجینه ای بی نظیر ی است که می توان از دل آثار نمایشنامه ها و نمایش های جذابی با موضوع هایمتنوعی خلق کرد. هیئت داوران امیدوار است در جشنواره های بعدی شاهد نمایش های با موضوع های کمتر کار شده ای مثل نگاه تطبیقی دفاع مقدس با اسطوره، حماسه و... نگاه شاعرانه جان شمول به جنگ و غیره باشیم.
5-      هیئت داوران هنرمندان تئاتر را به رعایت و توجه به سه مفهوم بنیادی تئاتر که عبارتند از تضاد احساس و سرگرمی است، جلب می نماید و امیدوار است کارگردانان و نویسندگان تئاتر با توجه به این سه مفهوم اساسی به خلق آثار خود بپردازند و تماشاگران و مخاطبان خود را سر ذوق آورند.
6-       هیئت داوران امیدوار است هنرمندان و نویسندگان در این جشنواره با انتخاب متون مناسب و تحلیل و هدایت صحیح بازگران و ارتباط صحیح با تماشاگران و حذف گنگی ها و نارسایی های خود شاهد نمایش های والاتری در جشنواره های آتی باشد.
7-      هیئت داوران امیدوار است با استفاده از متریال های مناسب، لباس ها و طراحی ها مناسب با نقش و بن اندیشه و موضوع نمایش ها و همچنین موسیقی مناسب با فضا و موضوع نمایش شاهد غنا و ارتقاء نمایش های باشیم.
8-      هیئت داوران ضمن استقبال از ایده های نو تجربیات جدید و آفرینش نمایش های با ارزش مدرن و امروزی در صحنه تئاتر از هنرمندان این رشته هنری می خواهد که با مطالعه و تعمق بیشتر زمینه اجرای اصولی و بهتر این نمایش ها را فراهم آورند.
9-      هیئت داوران، علاقه مندان به هنر نمایش و هنرمندان را به نقد پذیری و رعایت اصول نقد که بی شک موجب رشد و اعتلای تئاتر و هنر می گردد، توصیه می کند.

هیئت داوران - مهرماه 91 - عسلویه (غلامحسین دریانورد . علی قربانی . رضا بهارلو )

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید