با هدف افزایش مهارت و دانش ایمنی کارکنان مناطق عملیاتی

مراکز آموزش اچ اس ای در عسلویه و اهواز ساخته می شود

(جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۱) ۱۳:۱۲

مدیرکل اچ اس ای وزارت نفت از ساخت دو مرکز آموزش عملی اچ اس ای در عسلویه و اهواز و یک مرکز آموزش نظری در محمودآباد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، محمدحسین اردشیری  در جمع مدیران صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و کارکنان اچ اس ای، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران پارس جنوبی با بیان این که ساخت این مراکز آموزشی با هدف افزایش مهارت های عملی و دانش ایمنی کارکنان عملیاتی انجام می شود، افزود: پروژه ساخت و راه اندازی مراکز آموزشی در عسلویه و اهواز تصویب شده است، ضمن این که همزمان یک مرکز آموزش تئوری در مجتمع محمودآباد تاسیس خواهد شد.

وی با تاکید بر نقش آموزش در ایمنی و حفاظت از تاسیسات در برابر بحران ها، از مدیران اچ اس ای شرکت های مستقر در منطقه ویژه پارس خواستار توجه بیشتر به آموزش نیروها و کارکنان فعال در حوزه ایمنی شد.

اردشیری یادآور شد: از سال 87 که بخش هایی از وزارت نفت به بخش خصوصی واگذار شد، به اصل مهم آموزش زیاد توجه نشد و در نتیجه شاهد افزایش حوادث و از دست دادن شماری از آتش نشانان بودیم که خوشبختانه با همت و کنترل وزارت نفت و افزایش دوره های آموزشی تخصصی، این آمار دوباره روند کاهشی گرفت.

مدیرکل اچ اس ای وزارت نفت، نحوه استقرار و پیاده سازی اصول اچ اس ای را اصلی ترین مشکل این حوزه مهم صنعت نفت خواند و تصریح کرد: ارتباط آموزش و حوادث یک رابطه معنادار است و به بیان دیگر آن هنگام که آموزش نیروهای ایمنی افزایش می یابد، حوادث نیز کاهش چشمگیر خواهد داشت.

اردشیری همچنین با بیان این که وزارت نفت سالانه بیش از 30 درصد جوایز صنعت سبز کشور در زمینه محیط زیست را دریافت می کند، تصریح کرد: شاخص فضای سبز ایجاد شده از سوی وزارت نفت 29 مترمربع است درحالی که این رقم برای صنایع جهانی کمتر از 20 متر است.

اردشیری تاسیس کمیته پژوهشی و شورای عالی خوردگی را گام های بزرگی در پیشبرد امور اچ اس ای خواند و افزود: تاسیس این کمیته ها، در کاهش آلودگی محیط زیست مناطق عملیاتی اثرگذار است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید