مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه پارس هشدار داد

رد صلاحیت پیمانکاران در صورت پرداخت حق بیمه ناقص کارگران

(دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۱) ۱۰:۲۸

مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه پارس هشدار داد؛ پیمانکارانی که حق بیمه کارکنان خود را به صورت ناقص پرداخت کنند از شرکت در مناقصات منطقه ویژه پارس محروم می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، حجت الاسلام عبدالله حاجیانی در نشست هم اندیشی با معاون بیمه‌ای  اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر، افزود: تمام تلاش ما بر اجرایی نمودن مصوبه هیات دولت در جذب 50 درصد نیروهای بومی است.

مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه پارس ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع در افکار عمومی، سعی داریم در تعامل با اداره کل تامین اجتماعی استان آمار ارایه شده جذب نیروهای بومی توسط پیمانکاران مستقر در منطقه ویژه پارس، بررسی و راستی آزمایی شود.

حاجیانی تاکید کرد: سازمان منطقه ویژه پارس با جدیت اجرایی نمودن این مصوبه را دنبال نموده است و با توجه به تاکید هیات محترم دولت در این زمینه هیچ توجیهی در عدم پذیرش نیروهای بومی وجود ندارد.

حاجیانی با بیان اینکه موانع جذب نیروهای بومی استان شناسایی شده است؛ گفت: ما خواستار همکاری بیشتر مسوولان استان در این زمینه هستیم تا با رفع این موانع بستر لازم جهت اشتغال پایدار نیروهای بومی در استان فراهم شود.

مدیر کار و خدمات اشتغال ایجاد کارگاه‌های هم اندیشی در خصوص حق بیمه کارگران، بیمه بیکاری و حوادث ناشی از کار را بسیار حایز اهمیت دانست و افزود: برخی پیمانکاران به دلیل عدم آگاهی کارگران نسبت به جزئیات قوانین و مقرارت حقوقی خود از پرداخت کامل حق بیمه آنان خودداری می کنند که در این زمینه لازم است با بازرسی‌های موردی از شرکت‌ها و دریافت اطلاعات دقیق از ضایع شدن حقوق کارگران جلوگیری شود.

حاجیانی با هشدار به اینگونه پیمانکاران یادآور شد: در صورت گزارش این وضعیت از سوی کارفرمایان، این مدیریت آمادگی آن را دارد تا از حضور آنان در تمام مناقصات منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جلوگیری به عمل آورد.

معاون بیمه ای اداره کل تامین اجتماعی استان نیز در این جلسه با دعوت از کارفرمایان به تعامل بهتر با سازمان تامین اجتماعی افزود: تجربه کشورهای موفق در رسیدن به رفاه  نسبی اجتماعی نشان می‌دهد کارگر و محصول کار آن که همان تولید کالاست در رسیدن به پیشرفت جامعه بسیار موثر بوده است، بنابراین در صورت فراهم آوردن شرایط جهت رفاه کارگر، منافع کارفرمایان نیز تامین می‌شود.

محمد جعفر محمد باغ ملایی گفت: بهره‌مندی بیش از 33 میلیون نفر از خدمات سازمان تامین اجتماعی و همچنین دومین ارایه دهنده خدمات درمانی پس از وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی کشور نشان از جایگاه مهم این سازمان در تنظیم سیاست‌های رفاه اجتماعی دولت خدمتگزار است .

وی افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در استان بوشهر را 330 هزار نفر برشمرد و افزود: این رقم معادل 40 درصد کل جمعیت استان است و میزان افراد مقرری بگیر بیمه بیکاری  نیز معادل شش دهم درصد کل افراد تحت پوشش در استان است.

محمد باغ ملایی گفت:  فرض ما بر درستی لیست حق بیمه‌ ارایه شده توسط پیمانکاران است اما اگر مغایرتی در این زمینه برای تیم های بازرسی این اداره محرز شود در گام نخست مشمول جریمه و در نهایت به تعطیلی کارگاه متخلف منجر می‌شود.

وی یادآور شد: پیمانکاران باید لیست حق بیمه قطعی را در موعد مقرر به سازمان تامین اجتماعی ارایه نمایند و پس از آن لیست متمم از نظر سازمان تامین اجتماعی قابل پذیرش نخواهد بود.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید