عزم منطقه ویژه پارس برای توسعه زیرساخت های پارس شمالی

توسعه میادین فرزاد A و B/ احداث پروژه های زیرساختی پارس شمالی آغاز می شود

(دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۱) ۱۲:۱۱

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از عزم راسخ این سازمان برای توسعه زیرساخت های پارس شمالی خبر داد و افزود: برای آماده سازی طرح توسعه میدان های مشترک فرزاد A و B، زیرساخت های لازم در حوزه عملیاتی پارس شمالی را احداث می کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مهندس مسعود نصوری در نشست با مدیران مسوول نشریات محلی استان بوشهر با اشاره به راه اندازی پروژه های زیرساختی پارس شمالی گفت: اعتقاد داریم زیرساخت های توسعه پارس شمالی باید توسعه یابد و در این زمینه در مدت 45 روز اراضی مورد نیاز برای توسعه زیرساخت ها از منابع طبیعی کشور تحویل گرفته شد و طبق نظام مستندسازی، سند مالکیت آن به نام صنعت نفت آماده شده است.

وی ادامه داد: پروژه های مهمی برای طرح توسعه پارس شمالی در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران مصوب شده است که در این زمینه پروژه فنس کشی و ایجاد زیرساخت های حمل و نقل دریایی آغاز شده و کار مطالعات و مراحل مقدماتی آن در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به تحصیل و اختصاص اراضی مورد نیاز برخی پروژه های مصوب شده در حوزه عملیاتی پارس شمالی یادآور شد: 20 هکتار اراضی مورد نیاز طرح های پالایشگاهی به شرکت نفت فلات قاره ایران تحویل شده است و در مرحله نهایی شدن تفاهم نامه با پیمانکار اجرایی است.

نصوری با بیان اینکه در برخی نقاط حوزه عملیاتی پارس شمالی مراحل اولیه توسعه این حوزه در حال انجام است، افزود: هم اکنون شرکت پتروپارس در حال فنس کشی زمین 20 هکتاری طرح پالایشگاهی نفت فلات قاره است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بر تعامل و هماهنگی با استانداری بوشهر جهت پیشبرد فعالیت ها و اقدامات لازم برای توسعه حوزه عملیاتی پارس شمالی تاکید کرد و ادامه داد: برای توسعه زیرساخت های پارس شمالی بر هماهنگی و تعامل مستمر با استاندار بوشهر و مقامات مسوول تاکید داریم.

نصوری، احداث یک بندر تجاری در بوشهر را از جمله زیرساخت های مورد نیاز پارس شمالی خواند و تصریح کرد: ضرورت ایجاد و آسان سازی حمل و نقل دریایی ایجاب می کند، یک بندر تجاری مناسب که بتواند نیازمندی های صنعت نفت و استان را در حوزه عملیاتی پارس شمالی تامین کند باید احداث شود.

وی ادامه داد: با تاکید و موافقت وزیر محترم نفت، مقدمات اولیه برای ساخت این بندر تجاری فراهم شده است؛ با موافقت مهندس رستم قاسمی ترک تشریفات ساخت این بندر بزرگ تجاری اخذ شده است که در این راستا ضمن هماهنگی های انجام شده با استاندار بوشهر، یک کارگروه ویژه با حضور مهندس حسنوند، استاندار بوشهر، معاون برنامه ریزی این استانداری و مسئولان مربوطه تشکیل خواهد شد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید