مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس:

اعتلای نظام جمهوری اسلامی در گرو توسعه علمی و فناوری است

(شنبه ۲ دی ۱۳۹۱) ۱۰:۳۲

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در پیام تبریک هفته پژوهش، اعتلای نظام جمهوری اسلامی را در گرو توسعه علمی و فناوری خواند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، متن مهندس مسعود نصوری به شرح زیر است:

باسمه تعالی

علم و تحقیق کلید قطعی پیشرفت کشور است.(مقام معظم رهبری)

پژوهش از اساسی ترین نیازهای بشری و زیربنای و بستری برای رشد و شکوفایی استعدادها ، میدانی برای بروز خلاقیت ها و مسیری مطمئن برای دستیابی به توسعه و خودکفایی علمی است نقش پژوهش در توسعه همه‌جانبه و پایدار، آنچنان برجسته و انکارناپذیر است که به جرات می توان از آن به عنوان عامل محرک توسعه و ضامن پیشرفت در همه حوزه‌ها اعم از فرهنگ، اقتصاد وسیاست یاد کرد.
بدون شک توسعه همه جانبه نظام مقدس جمهوری اسلامی و رسیدن به افق های پیش بینی شده در اسناد بالادستی، در سایه توسعه علمی و فناوری تحقق می یابد و این مهم جز از طریق نهادینه کردن فرهنگ پژوهشگری و فراهم کردن زمینه حضور و گسترش جدی دامنه پژوهش به لایه های مختلف جامعه میسر نخواهد شد.
در سال های اخیر و با حمایت های بی شائبه مقام معظم رهبری از موضوع تحقیق و جنبش تولید علم در کشور، علاوه بر تحرک و شتاب چرخه تولید علم و فناوری، موجب شده تا پژوهش به جایگاه خود نزدیک شود اما با وجود این هنوز تا رسیدن به وضعیت ایده آل که همانا انجام پژوهش های متناسب با نیاز بخش های مختلف جامعه و نیز امکان تجاری سازی و کاربردی شدن یافته های پژوهشی، فاصله زیادی وجود دارد.
بر خود لازم می دانم فرارسیدن هفته پژوهش را به تمامی تلاشگران این عرصه به ویژه پژوهشگران و محققین پرتلاش منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس  صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نموده، توفیق روز افزون این مجاهدان علمی را در تولید علم و فناوری و کمک به توسعه و پیشرفت و تعالی ایران اسلامی، از درگاه خداوند متعال مسالت دارم.

مسعود نصوری
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید