با حضور رییس جمهور؛

راه اندازی یک ردیف شیرین سازی گاز پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی آغاز شد

(چهارشنبه ۹ اَمرداد ۱۳۹۲) ۰۹:۱۱

راه اندازی یک ردیف شیرین سازی گاز پالایشگاه فازهای 15 و 16 میدان گازی پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور در عسلویه آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس ،فازهای 15 و 16 ایرانی ترین فاز طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی به شمار می رود که اجرای آن سال 87 شروع شد.
مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس گفت : گاز ترش مورد نیاز این پالایشگاه از فازهای 6 و 7و 8 میدان پارس جنوبی تامین شده است و اکنون قادر است با شیرین سازی گاز ترش دریافتی روزانه 12 و نیم میلیون متر مکعب گاز به شبکه سراسری تزریق کند.
 زهیری افزود : با راه اندازی کامل ، این پالایشگاه قادر است روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز به شبکه سراسری تزریق کند.
وی گفت: مرحله شیرین سازی گاز ترش ورودی به این پالایشگاه آغاز شده است و تیم های تخصصی راه اندازی هم در حال بالابردن فشار گاز برای اجرای سایر مراحل عملیاتی ورود گاز به واحد شیرین سازی هستند.
مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس افزود : پس از تکمیل مراحل شیرین سازی ، واحدهای نم زدایی و تقویت فشار برای انتقال گاز تولیدی این پالایشگاه به خط لوله سراسری گاز کشور راه اندازی خواهد شد .
آقای زهیری گفت : با راه اندازی این بخش از پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی ، ظرفیت تولید گاز شیرین ایران روزانه 12 و نیم میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت.
فازهای 15و 16 به منظور تولید روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز طبیعی ، 80 هزار بشکه میعانات گازی و 400 تن گوگرد و سالانه یک میلیون تن اتان و یک میلیون تن گاز مایع در عسلویه اجرا شده است.

دکتر محمود احمدی نژاد صبح امروز ( چهارشنبه 9 مردادماه) در فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه مورد استقبال مدیران عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ، شرکت نفت و گاز پارس ، فرماندار عسلویه و مقامات محلی قرار گرفت.

حضور و سخنرانی در جمع کارکنان، متخصصان،مدیران و پیمانکاران صنعت نفت در پایتخت انرژی کشور از دیگر برنامه های سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران در سفر به پایتخت انرژی کشور می باشد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید