دکتر سلحشور:

جذب و استخدام نیروی انسانی در وزارت نفت ساماندهی شد

(یکشنبه ۱۳ اَمرداد ۱۳۹۲) ۱۲:۲۹

انتخاب نیروی انسانی مستعد و کارآمد و برقراری شرایط و فرصت‌های برابر استخدام، بهبود فرآیند جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت و تغییرات رویکردی در جذب فارغ‌التحصیلان ممتاز از مهمترین اقدامات انجام شده معاونت توسعه منابع انسانی وزارت نفت در حوزه اصلاح، ساماندهی جذب و استخدام نیروی انسانی بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، معاون وزیر نفت در توسعه منابع انسانی و مدیریت با بیان این مطلب افزود: عملکرد این معاونت با هدف توسعه زیرساخت‌های حوزه منابع انسانی و افزایش رضایت، در ١٠ محور اصلی تهیه شده که در بخش سوم از این گزارش به تشریح اقدامات انجام شده در حوزه «اصلاح و ساماندهی جذب و استخدام نیروی انسانی» پرداخته است.

بهبود فرآیند جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت

وی افزود: برای حل این مشکل جلسات متعددی با دانشگاه صنعت نفت و شرکت‌های اصلی در صنعت نفت برگزار و پس از هماهنگی‌های لازم مقرر شد اولویت جذب با بورسیه، ممتازین و جذب‌شدگان از فراخوان‌های عمومی باشد. همچنین قرار شد از این پس جنسیت و رشته تحصیلی در دانشگاه صنعت نفت متناسب با نیاز مشاغل جذب شوند تا مشکلات ناشی از عدم امکان جذب فارغ‌التحصیلان از بین برود.

تغییرات رویکردی در جذب فارغ‌التحصیلان ممتاز

وی با تاکید بر اینکه برای حل این مشکل قرار شد برنامه ثبت‌نام متقاضیان در سامانه مذکور متوقف شود و جذب آنها از طریق آزمون‌های استخدامی امکانپذیر شود، تصریح کرد: به‌این ترتیب ضمن حضور این افراد در برنامه‌های جذب انبوه، در صورت قبولی پس از جذب از امتیازات ممتازین نیز استفاده خواهند کرد.

فرهنگ‌سازی جذب در صنعت نفت فقط از طریق آزمون

دکتر کریم سلحشور لزوم فرهنگ‌سازی جذب در صنعت نفت فقط از طریق آزمون را ضروری دانست و گفت: همانطورکه همه مردم قبول کرده‌اند تنها مسیر قبولی در دانشگاه، شرکت در کنکور است، باید در خصوص استخدام نیز این فرهنگ ایجاد شود که تنها راه مسیر اشتغال در صنعت نفت، شرکت در آزمون استخدامی است.

جذب ٥٨٥٤ نفر نیروی رسمی در صنعت نفت در سال ١٣٩١

سلحشور با اشاره به وجود شیوه‌های مختلف قراردادی در وزارت نفت همچون قرارداد مدت معین، قرارداد مشاوره ساعتی و پاره وقت و قرارداد پرکیس که موجب تعدد روش‌های پرداختی حقوق و مزایا شده بود، افزود: به منظور ساماندهی شیوه‌های متنوع به کارگیری نیروی انسانی در صنعت نفت بخشنامه‌هایی صادر شد که در آن دستور متوقف شدن قرارداد مدت معین و اصلاح فرآیند به کارگیری بر مبنای اصول و مبانی اولیه با کنترل و نظارت دستگاه‌های موظف به شیوه نظام‌‌مند صادر شد. 

افزایش سهمیه امریه صنعت نفت

معاون توسعه منابع انسانی وزارت نفت همچنین به افزایش ٣٣ درصدی سهمیه امریه صنعت نفت اشاره و یادآوری کرد: به دلیل متقاضی فراوان امریه در صنعت نفت، اکثر کسانی که برای امریه جذب می‌شوند، ممتازین و به ویژه از دانشگاه‌های معتبر هستند. همچنین سهمیه دیگری نیز تحت عنوان نخبه وظیفه وجود دارد که در برگیرنده فارغ‌التحصیلانی است که شرایط بنیاد نخبگان ملی را داشته و با ارائه معرفی‌نامه از طرف بنیاد، پروژه مرتبط با رشته‌شان به آنان اختصاص می‌یابد.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید