سرپرست پژوهش و توسعه پتروشیمی جم خبر داد:

سود ٦٥ میلیون دلاری جایگزینی کاتالیست در پتروشیمی جم

(یکشنبه ۱۳ اَمرداد ۱۳۹۲) ۱۵:۲۱

سرپرست پژوهش و توسعه پتروشیمی جم از سود سالانه ٦٥ میلیون دلاری جایگزینی کاتالیست در پتروشیمی جم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، سرپرست پژوهش و توسعه پتروشیمی جم، محمد راشدی با اعلام این خبر افزود: پتروشیمی جم از مجموعه‌های مهم و تاثیرگذار در صنعت پتروشیمی است و روز به روز شاهد پیشرفت بیشتر در این مجموعه هستیم.

محمد راشدی با اشاره به انجام اقدامات مهم در حوزه پژوهش در پتروشیمی جم، افزود: واحد پژوهش و توسعه با همکاری واحد بهره‌وری شرکت پتروشیمی جم در نظر دارند بهره‌ورترین طرح کشور را در میدان رقابت بین‌المللی در جایزه جهانی بهینه کاوی سنگاپور ارائه کنند.

سرپرست پژوهش و توسعه پتروشیمی جم در ارتباط با طرح جایگزینی کاتالیست، گفت: پس از دریافت تندیس ملی بهره‌وری، حال وقت رقابت در عرصه بین‌المللی است. پس از اجرای موفقیت‌آمیز فاز اول جایگزینی کاتالیست در واحد پلی اتیلن، به منظور بهینه‌سازی فرایند تولید و نیز توسعه گریدها برنامه‌ریزی به منظور اجرای فاز دوم در دست انجام است.

راشدی از سود سالانه ٦٥ میلیون دلاری جایگزینی کاتالیست در پتروشیمی جم خبر داد و اظهار کرد: با افتخار اعلام می‌کنیم که اجرای این طرح سودی بالغ بر ٦٥ میلیون دلار در سال را نصیب شرکت کرده و ما اکنون آمادگی کامل برای اجرای این طرح در واحدهای مشابه و انتقال این تجربه به واحدهای دیگر را داریم.

وی اضافه کرد: داشتن نیروی انسانی ماهر و با تجربه در حوزه اجرا و پایش یکساله کارکرد کاتالیست جایگزین شده، سبب شد گام‌های ما در این مسیر استوارتر شود.

راشدی گفت: قصد داریم با اجرای فاز دوم در راستای بهبود مستمر شرایط تولید حرکت کرده و با ارائه این تجربه موفق در جایزه جهانی بهینه‌کاوی، توانمندیهای صنعت پتروشیمی ایران را به نمایش بگذاریم.

وی ادامه داد: پس از اعمال تحریم‌های بازل و متوقف شدن روند تأمین کاتالیست واحد پلی اتیلن، عملاً این واحد از مدار تولید خارج شد اما نبوغ ایرانی و همت مهندسین این مرز و بوم بار دیگر به ثمر نشست و پس از انجام مطالعات گسترده، آزمایشهای دقیق و اجرای موفقیت آمیز در واحد نیمه صنعتی و سپس صنعتی نسبت به جایگزینی کاتالیست تحریمی اقدام شد و با این کار واحد ٣٠٠ هزار تنی پلی اتیلن با ١١٠ درصد ظرفیت رسمی مجدداً در مدار تولید قرار گرفت.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید