به منظور بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش آلودگی هوا:

طرح جامع مدیریت انرژی و محیط زیست منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تدوین شد

(چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲) ۰۸:۰۱

طرح جامع مدیریت انرژی و محیط زیست منطقه ویژه پارس به منظور توسعه پایدار شاخص های بهینه سازی انرژی‏ و زیست محیطی مورد تدوین و تصویب قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس: در جلسه پژوهش و فناوری سازمان منطقه ویژه با حضور معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت و نمایندگان شرکت های مستقر در منطقه، تدوین طرح جامع مدیریت و انرژی منطقه ویژه پارس مورد تصویب قرار گرفت.

معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت در ابتدای این جلسه با اشاره به نقش حاکمیتی سازمان منطقه ویژه، تعریف و اجرای طرح های توسعه ای بلند مدت در منطقه را در حیطه وظایف سازمان برشمرد.

دکتر مقدم در ادامه گفت: طرح جامع مدیریت انرژی و محیط زیست به تولیت سازمان منطقه ویژه در واقع یک طرح سیستمی میباشد و نه یک پروژه کوتاه مدت که هر ساله باید مورد پایش و بازنگری قرار گیرد.

وی  همچنین در این جلسه اجرای طرح جامع مدیریت انرژی و محیط زیست را از جمله طرح های ویژه برشمرد که لازم است به عنوان طرح ملی در مجلس شورای اسلامی و همچنین در معاونت فناوری ریاست جمهوری مطرح گردد.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه نیز طرح جامع مدیریت انرژی و محیط زیست منطقه ویژه پارس را زیر مجموعه طرح توسعه پایدار منطقه دانست و افزود: سایر شاخص های اقتصادی و اجتماعی و زیست محیطی نیز باید در طرح توسعه پایدار منطقه ویژه لحاظ گردند.

گفتنی است طرح جامع مدیریت انرژی و محیط زیست منطقه ویژه پارس با همکاری سازمان بهینه سازی مصرف انرژی، پژوهشکده صنعت نفت و پژوهشگاه انرژی شریف تدوین و در شورای انرژی کارامد تصویب شده است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید