گوبره تاس ترکیه خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش پتروشیمی ایران شد

(پنج شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۲) ۱۳:۱۴

مدیر یک شرکت ترکیه ای که شرکت پتروشیمی رازی ایران و بخشی از سهام شرکت آریا را خریداری کرده است از تمایل خود برای سرمایه گذاری بیشتر در بخش پتروشیمی ایران و خرید ۱۲.۵ درصد سهام باقیمانده شرکت آریا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مدیر شرکت گوبره فابریکالاری ترکیه گفت، همزمان با کاهش تحریم ها علیه ایران، این شرکت تولید کننده کودهای شیمیایی احتمالا در طرح های پتروشیمی بیشتری در ایران سرمایه گذاری خواهد کرد.
شرکت گوبره تاس یک شعبه تحت عنوان شرکت پتروشیمی رازی در ایران دارد که در سال 2008 به قیمت 650 میلیون دلار خریداری کرده است.
عثمان بالتا، مدیر شرکت گوبره تاس به رویترز گفت: «کاهش تحریم ها ممکن است موجب ایجاد طرح های سرمایه گذاری بیشتری در برنامه ما شود. به دلیل موفقیت پتروشیمی رازی، ما قبلا پیشنهاداتی از ایران داشته ایم. ما ممکن است سرمایه گذاری های جدیدی در بخش پتروشیمی ایران انجام بدهیم
بر اساس توافق هسته ای ژنو که روز 24 نوامبر بین وزرای خارجه ایران و گروه 1+5 به دست آمد، برخی از تحریم ها علیه اقتصاد ایران از جمله تحریم های بخش پتروشیمی برداشته خواهد شد. شرکت پتروشیمی رازی، شرکت تابعه گوبره تاس در ایران در سال 2012، 87.5 درصد سهام یک شرکت ایرانی به نام آریا را به مبلغ 15.5 میلیون دلار خریداری کرد. این شرکت قصد دارد با پرداخت 2.9 میلیون دلار دیگر مابقی سهام شرکت آریا را نیز خریداری کند.
عثمان بالتا افزود: «ما در حال گفت و گو برای خرید 12.5 درصد بقیه سهام شرکت آریا هستیم و قصد داریم این پروسه را در طی چند ماه آینده تکمیل کنیم
وی اضافه کرد، کاهش تحریم ها همچنین به کاهش هزینه های تولید شرکت پتروشیمی رازی کمک خواهد کرد اما هنوز زود است که بخواهیم بگوییم این کاهش تحریم ها تا چه حد بر میزان سود دهی شرکت تاثیر خواهد گذاشت.
گوبره تاس که تنها در ایران و ترکیه تولید دارد، در سال 2012 مجموعا 2.2 میلیارد لیره (1.1 میلیارد دلار) فروش داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید