زنگنه با اشاره به توهین های بی اساس به صنعت نفت:

کارکنان وزارت نفت همواره برای اعتلای ایران تلاش می کنند

(شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲) ۱۰:۰۶

وزیر نفت گفت: کارکنان صنعت نفت در دوران سازندگی و بعد از جنگ همه تلاش خود را برای اعتلای ایران به خرج داده اند اما متاسفانه برخی در دوران اخیر بدترین توهین ها را به این رزمندگان خط مقدم جبهه اقتصادی روا داشته اند که خدا را شکر این توهین ها به خودشان بازگشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس ،وزیر نفت در مراسم پنجمین یادواره وزیر شهید و شهدای صنعت نفت که در شامگاه 28 آذر برگزار شد با بیان اینکه همیشه اسم و روح بزرگ شهید تندگویان در مراسم مختلف بنده را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد گفت: مردم ما برای اینکه ایران سربلند باقی بماند در طول هشت سال جنگ تحمیلی جان های زیادی داده اند.

بیژن زنگنه با اشاره به اینکه فرزندان شهدا یادگارهای بزرگی از دوران دفاع مقدس هستند گفت: امروز ایران عزت و امید به آینده خود را مدیون شهدا است.

وزیر نفت گفت: در سال های بعد از انقلاب بارها معجزات الهی را به چشم دیده ام اما رهایی ایران از دست یک تفکر افراطی معجزه الهی بزرگ تری بود و نجات ایران از این خطر به خاطر دعای شهدا و خون دل های خورده شده توسط مردم ممکن شد.

وی افزود: اگر صنعت نفت با تدبیر و عقلانیت و خلوص همچون شهدا و خانواده آنها فعالیت کند قطعا برکات و لطف آنها نصیب این صنعت خواهد شد.

زنگنه خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند به برکت شهدا ایران را از شر شیطان های داخلی و خارجی و در راس آنها اسرائیل که مدام بر علیه کشورمان توطئه می کند دور بدارد تا ما بتوانیم ایرانی سربلند را برای آیندگان به ارث بگذاریم.

وی با تاکید بر اینکه صنعت نفت قبل و بعد از انقلاب در خدمت نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است گفت: این صنعت از تاثیرگذارترین نهادها در دوران انقلاب، جنگ و سازندگی بوده است.

وزیر نفت گفت: نقش صنعت نفت در هشت سال جنگ تحمیلی به واسطه تامین هزینه های کشور کمتر از نقش نهادهایی همچون بسیج و سپاه پاسداران نبوده است زیرا در دوران جنگ به همت کارکنان این صنعت به رغم بمباران هر روزه تاسیسات حتی یک روز هم صادرات نفت متوقف نشد.

زنگنه ادامه د اد: کارکنان صنعت نفت در دوران سازندگی و بعد از جنگ همه تلاش خود را برای اعتلای ایران به خرج داده اند اما متاسفانه برخی در دوران اخیر بدترین توهین ها را به این رزمندگان خط مقدم جبهه اقتصادی روا داشته اند که خدا را شکر این توهین ها به خودشان بازگشت.

وزیر نفت با بیان اینکه امروز صنعت نفت ایران با عزت برای آینده ای بهتر تلاش می کند گفت: سربازان و سرداران در این صنعت در شرایط سخت کنونی همچون گذشته به مردم ایران خدمت خواهند کرد.

در این مراسم همچنین عباس شعری مقدم معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم مردم و مسئولان تکریم و احترام به خانواده شهدا است گفت: امروز به برکت مجاهدت های شهدا نظام جمهوری اسلامی ایران مستمر و سربلند گشته است.

وی با یادآوری اینکه دولت تدابیر و برنامه های زیادی در زمینه های مختلف دیده است گفت: دولت یازدهم اعتقاد زیادی به اخلاق، راستگویی و انسان مداری دارد که همه این ویژگی ها برگرفته از شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

شعری مقدم اظهار داشت: برگزاری مراسم یادواره شهدای صنعت نفت نقش زیادی در یادآوری مجاهدت های آنها به نسل جدید دارد.

وی با تاکید بر اینکه به رغم آنکه صنعت نفت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی زیر سنگین ترین هجمه ها بود گفت: امروز نیز این صنعت با بالندگی به مسیرو خود ادامه می دهد و در این مسیر تفکرات و یاد شهدا را چراغ یاد خود قرار می دهد.

خالقی مشاور وزیر نفت در امور ایثارگران نیز در این مراسم با اشاره به تقدیم هزار و چهل شهید، یازده هزار و ٢٠٠ جانباز و هزار و ٢٠٠ آزاده صنعت نفت به نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: این مردان دوشادوش رزمندگان اسلام برای اعتلای ایران در حوزه اقتصادی جهاد کردند.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره ها به تنهایی نمی تواند حق مطلب درباره جان نثاری ها و فداکاری های شهدای صنعت نفت را ادا کند گفت: امروز ایران بیش از پیش نیاز به زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهدا دارد.

وی تاکید کرد: بایستی باورها و تاریخچه زندگی شهید تندگویان به عنوان جوان ترین وزیر نفت موشکافی و به نسل جدید و آینده ساز کشور بازگو شود.

منبع: شانا

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید