پیشرفت های جدید در ساخت و راه اندازی سکوهای فاز 12 و 18 پارس جنوبی

(جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲) ۰۹:۴۸

نشست مشترک مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با مدیران شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی در ارتباط با پیگیری آخرین تحولات مربوط به ساخت و آماده سازی سازه های دریایی فازهای 12 و 18 پارس جنوبی در یارد صنعتی خرمشهر برگزار شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس و به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، دراین نشست ویژه آخرین برنامه های اجرا شده در خصوص ساخت و راه اندازی سکوهای دریایی، تجهیزات و متعلقات این پروژه ها توسط دکتر طاهری مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی گزارش و روند های پیشرفت بخش های مورد نظر کارفرما مورد بررسی های کارشناسی و فنی قرار گرفت. 

عرشه فاز 18 پارس جنوبی به وزن 2320 تن، دارای چهار طبقه به مساحت 4 هزار متر مربع است که عملیات تکمیل و نصب سازه های نهایی آن پس از بارگیری، بر روی شناور حمل در حال انجام است . این سکومتشکل از یک جاکت چهار پایه به وزن 2 هزار و 960 تن، عرشه‌ای به وزن 2 هزار و 320 تن و متعلقات شامل یک پل، سه پایه و پایه‌های مشعل همجوار به وزن 900 تن است. 

دکتر طاهری در این برنامه بازدید گفت: عمده بسته های مختلف این دست از سازه های دریایی توسط موسسات بازرسی فنی و کیفی بین المللی مورد تست و آزمایش قرار گرفته که به زودی با با اتمام مراحل نصب سایر بخش های باقیمانده، تایید های اجرایی صادر خواهد شد . 
ارزیابی روند های ساخت سکوی B و C طرح توسعه فاز 12 هم از دیگر برنامه های این نشست و بازدید بود. 

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس در این مراسم ضمن مثبت توصیف کردن مراحل اجرایی راه اندازی این دست از سازه های دریایی و مطابقت مطلوب رویه های اجرایی با پروتکل های مورد نظر کارفرما خواستار تداوم برنامه جدید برای دستیابی به اهداف عملیاتی شد. 

به گفته شعبانپور تنظیم و پیاده سازی سازوکارهای جدید و نتایج موثری که از اتخاذ این رویه به دست آمده است تماما در راستای اجرای راهبرهای جدید وزارت نفت مبنی بر تسریع در روند های ساخت و بهره برداری از طرحهای گازی میدان پارس جنوبی و حداکثری سازی میزان برداشت و تولید گاز از این مخزن مشترک بوده است .

وی در حاشیه بازدید از یارد خرمشهر در حضور مدیران و کارکنان شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی و مهندسان ناظر شرکت نفت و گاز پارس مستقر در منطقه اروند گفت: خوشبختانه امروزشاهد عزم ملی دیگری از تلاش و تکاپوی ویژه همکارانمان در دهه مبارک فجر هستیم که امیدواریم این تلاشها به زودی با رفع برخی امور باقیمانده و راهکارهای جدید مدیریتی در همکاری گسترده تر میان بخش های کارفرمایی و پیمانکاری به نتایج گسترده تری از تحقق منافع ملی ایران در پارس جنوبی دست یابیم .

مهندس دلپریش، مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران وعضو هیات مدیره شرکت نفت و گاز پارس، مهندس شمس، مدیر عامل شرکت پتروپارس، مهندس علیخانی،جانشیم مدیرعامل در توسعه طرحهای فراساحل،‌ مهندس بویری، مجری فازهای 17 و 18 و شماری از کارشناسان فنی مهندس شعبانپور را در سفر به خرمشهر همراهی کردند .
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید