مدیر منابع انسانی سازمان منطقه ویژه پارس:

نیروی انسانی عامل پیشرفت در سازمان است/چالش های پیش روی منابع انسانی در مناطق عملیاتی برداشته می شود

(یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲) ۱۵:۳۱

محمد نوروزی فرد مدیر منابع انسانی سازمان منطقه ویژه پارس در پنجمین گردهمایی مدیران منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران گفت: نیروی انسانی عامل پیشرفت در هر سازمان است و ضروری است با تدابیر لازم چالش های پیش روی کارکنان شرکت ملی نفت ایران به خصوص در مناطق عملیاتی برداشته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس،پنجمین گردهمایی مدیران منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران با حضور قائم مقام وزیر ،معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ، معاون توسعه سرمایه انسانی و مدیریت وزارت نفت و مدیر منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران و کلیه مدیران منابع انسانی شرکت های تابعه طی روز های 20 و 21 اسفندماه در سالن همایش های تخصصی قیطریه این شرکت برگزار شد.

محمد نوروزی فرد مدیر منابع انسانی سازمان منطقه ویژه انرژی پارس بعنوان یکی از سه  سخنران کنگره به نمایندگی از مدیران منابع انسانی شرکت های تابعه به تشریح اهم اقدامات ، دستاوردها و چالشهای پیش روی منابع انسانی این سازمان پرداخت و گفت: نیروی انسانی از سرمایه های هر سازمان محسوب می شود و باید با یک برنامه ریزی صحیح مبتنی بر دانش و تجربه، انگیزش قوی در بین آنان به وجود آورد تا در خدمت اهداف سازمان خود باشند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی صحیح برای مسیر شغلی نیروی انسانی کارکنان مناطق عملیاتی و ایجاد انگیزه قوی برای خدمت در این مناطق بسیار حایز اهمیت است افزود: کارکنان باید نسبت به اهداف سازمان و آینده شغلی خود آگاه باشند و در این صورت است که نیروی انسانی  نیز  با یک انگیزه قوی و آگاهی کامل در خدمت اهداف سازمان خود خواهند بود.

مدیر منابع انسانی سازمان منطقه ویژه پارس خواستار  توجه ویژه در خصوص تامین نیازهای رفاهی و تفریحی کارکنان و خانواده های مستقر در منطقه ویژه پارس شد و افزود:تامین نیاز مسکن کارکنان، ضرورت اهتمام و حمایت مدیریت ارشد صنعت و شرکت ملی نفت ایران به رفع کمبودهای زیر ساختی مرتبط با بهداشت جسم و سلامت روان کارکنان و خانواده آنان از جمله اقداماتی است که می تواند در تعهد و وفاداری سازمانی نیروی انسانی بسیار تاثیر گذار باشد.

نوروزی فرد بازنگری فوق العاده های منطقه ویژه پارس را با توجه به سختی کار را از ضروریات دانست و تصریح کرد: در صورت انجام اینگونه اقدامات گام مهمی در  در حفظ و نگهداشت نیروی انسانی بر خواهیم داشت که در آینده نیز شاهد  تاثیرات آن در بهبود عملکرد کارکنان خواهیم بود.

مدیر منابع انسانی سازمان منطقه ویژه پارس بخش دیگری از سخنان خود را به وجود  کاستی‌ ها ومشکلات پیرامونی شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه نظیر ضرورت اصلاح و بازآرایی ساختار سازمانی منطقه ویژه ، راه اندازی مرکز آموزش HSE  و مدیریت بحران و پدافند غیر عامل ، استقرار نظام تحول و بهبود بهره‌وری در سازمان و رفع چالش های پیش روی نیروهای قراردادی پرداخت و راهکار های لازم در این زمینه را پیشنهاد داد.

نوروزی فرد در پایان این دسته از کارکنان که اغلب دارای پست های کلیدی و کارشناسی هستند، بر برقراری نظام هماهنگ پرداخت کارکنان مدت موقت(مستقیم)، تدوین آیین نامه ضوابط و مقررات انضباطی، تشویقی و تنبیهی و ایجاد نظام ارزیابی عملکرد تاکید ویژه داشته و خواستار عملیاتی شدن هر چه سریعتر این پیشنهادات در جهت افزایش انگیزه برای این قشر زحمت کش شد.

مدیر منابع انسانی

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید