پایان مطالعه طرح مدیریت محیط زیست تاسیسات نفتی خلیج فارس

(پنج شنبه ۹ اَمرداد ۱۳۹۳) ۱۰:۰۷

مطالعات طرح جامع "مدیریت محیط زیست تاسیسات نفتی حوزه خلیج فارس و سواحل آن (EMPI)" توسط اداره کل بهداشت ،ایمنی، و محیط زیست وزارت نفت به پایان رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، بر اساس الزام های فصل پنجم برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی و با توجه به اهمیت و ضرورت تقویت و توسعه ظرفیتها و توانمندی های فنی و مدیریتی در حوزه حفاظت از محیط زیست،مطالعه طرح جامع "مدیریت محیط زیست تاسیسات نفتی حوزه خلیج فارس و سواحل آن (EMPI)" به پایان رسید.

مطالعه این طرح جامع با همکاری معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری،وزارت امورخارجه، سازمان حفاظت محیط زیست، آژانس همکاری بین المللی ژاپن، سازمان بنادر و کشتیرانی و مدیریت اچ اس یی چهار شرکت اصلی وزارت نفت انجام شد.

بر اساس این گزارش درطرح جامع (EMPI) برنامه های اصلاح مدیریت محیط زیست در سطح ستاد، شرکت های اصلی و تابعه، برنامه های عملیاتی پیشگیری و کنترل آلودگی هوا، مدیریت پساب واحدهای صنعتی، پاکسازی خاکهای آلوده به نفت، مدیریت پسماندهای صنعتی و ویژه، اصلاح سیستم پایش زیست محیطی و تقویت برنامه مقابله با ریزشهای نفتی در بازه های پنج و هفت ساله در ستاد و مناطق عملیاتی عسلویه، ماهشهر و خارک تنظیم و تدوین شده است.

منبع:شانا

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید