شتاب در طرح های توسعه ای پارس جنوبی فصل مشترک دولت و مجلس است+ تصاویر

(پنج شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳) ۱۱:۴۷

وزیر نفت با مثبت خواندن جلسه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و وزارت نفت گفت: شتاب در طرح های توسعه پارس جنوبی و تامین منابع فصل مشترک دولت و مجلس است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در سفر به عسلویه و پس از جلسه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و وزارت نفت گفت: در این جلسه  گزارشی از وضعیت فاز های اولویت دار پارس جنوبی ارایه شد و  همچنین راهکارهایی برای شتاب در طرحی های توسعه ای این منطقه با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

زنگنه با بیان اینکه تعدادی از فاز های اولویت اول پارس جنوبی مراحل راه اندازی خود را طی می کنند یادآور شد: تلاش ما این است تا پایان سال یکصد میلیون متر مکعب گاز به ظرفیت تولید گاز پارس جنوبی افزوده شود که این امر نقطه عطفی در فعالیت های در حال انجام  صنعت نفت در این منطقه از کشور خواهد بود.

وزیر نفت دیدگاه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی برای شتاب فعالیت های توسعه ای پارس جنوبی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: افزایش میزان تولید از میدان مشترک پارس جنوبی دغدغه مشترک دولت و مجلس شورای اسلامی است و در نشست مشترک این وزارتخانه و کمیسیون برنامه و بودجه  نیز راهکارهای خوبی ارایه شد که امیدواریم نتایج این نشست تاثیر مثبتی در تامین منابع سرمایه گذاری و فعالیت های توسعه ای پارس جنوبی داشته باشد.

زنگنه با بیان اینکه در آینده ای بسیار نزدیک ترین شش فاز 12 پارس جنوبی نیز وارد مدار خواهد شد اظهار امیدواری کرد:  فاز 12 پارس جنوبی از بزرگترین پروژه های توسعه ای پارس جنوبی است که معادل 3 فاز متعارف است و در صورت راه اندازی این فاز و دیگر فاز های اولویت نخست (فاز های 15 و 16 ، 17 و 18 ) 200 میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده خواهد شد.

مهندس مهدی یوسفی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز در حاشیه بازدید وزیر نفت از طرح های توسعه ای پارس جنوبی گفت: توانمند سازی نیروی انسانی و نخبه پروری در مناطق پیرامونی صنعت نفت از توصیه های وزیر نفت در این سفر بود و در آینده ای نزدیک برنامه های این سازمان برای تحقق این امر اعلام خواهد شد.

مهندس یوسفی با بیان اینکه وزیر نفت تاکید ویژه ای برای گسترش فعالیت های زیست محیطی سازمان منطقه ویژه پارس داشت افزود:شناخت دقیق موضوع ،تعریف صحیح مساله و ارایه راه حل و پیگیری برای اجرا از مهمترین موارد در حفظ محیط زیست پیرامون صنعت نفت است و این سازمان به نمایندگی از وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران با جدیت برنامه های زیست محیطی خود را ادامه خواهد داد.

گفتنی است وزیر نفت در سفر به عسلویه ضمن حضور در جلسه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از فاز های 15 و 16 و 20  و 21 بازدید کرد و ساعتی پیش  عسلویه را به مقصد تهران ترک کرد.

بازدید وزیر نفت از منطقه ویژه پارس 1

بازدید وزیر نفت از منطقه ویژه پارس 2

بازدید وزیر نفت از منطقه ویژه پارس 8

بازدید وزیر نفت از منطقه ویژه پارس

بازدید وزیر نفت از منطقه ویژه پارس 3

بازدید وزیر نفت از منطقه ویژه پارس 4

بازدید وزیر نفت از منطقه ویژه پارس 5

بازدید وزیر نفت از منطقه ویژه پارس 6

بازدید وزیر نفت از منطقه ویژه پارس

بازدید وزیر نفت از منطقه ویژه پارس 7

بازدید وزیر نفت از منطقه ویژه پارس 11  

بازدید وزیر نفت از منطقه ویژه پارس 12

بازدید وزیر نفت از منطقه ویژه پارس

بازدید وزیر نفت از منطقه ویژه پارس 13

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید