با جکم وزیر نفت؛

شورای مرکزی HSE "سلام" در صنعت نفت تشکیل شد

(سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳) ۱۹:۳۲

بیژن زنگنه در حکمی خطاب به معاونان و مشاوران خود از تشکیل شورای مرکزی HSE "سلام" در صنعت نفت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، وزیر نفت به منظور تنظیم سیاستها، پیشنهاد مقررات و آیین نامه ها و ایجاد هماهنگیهای لازم در امور سلامت، ایمنی و محیط زیست (سلام) در سطح صنعت نفت، به استناد بندهای الف-٣ و الف-٤ ماده ٣ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت مصوب اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی، دستور به تشکیل شورای مرکزی HSE "سلام"را داد.

رییس شورا که از سوی وزیر نفت تعیین می شود، مدیر کل بهداشت ، ایمنی و محیط زیست وزارتخانه (دبیر شورا)، بالاترین مقام مسئول HSE "سلام" در هر یک از چهار شرکت اصلی، ریس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، مدیر کل آموزش و تجهیز نیروی انسانی، ٥ نفر از مدیران و کارشناسان ارشد آگاه به مسائل "سلام" با انتخاب وزیر، مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت و رییس سازمان حراست و یا نماینده وی شامل ترکیب شورای مرکزی HSE "سلام" صنعت نفت هستند.

شورا عنداللزوم می تواند جهت انجام مشورتهای لازم از کارشناسان و مدیران صاحب نظر نیز برای حضور در جلسات خود دعوت به عمل آورد.

ریز وظایف شورا در چارچوب ترسیم شده و در این شیوه نامه از سوی خود شورا تنظیم و برای تصویب به وزیر پیشنهاد می شود.

تشکیل و فعالیت این شورا نافی مسئولیتهای شرکتها و واحدهای عملیاتی ذیربط در سطح صنعت نفت نبوده و این شورا فقط به عنوان کمک کننده به واحدهای عملیاتی و در سطح سیاستگذاری اقدام می کند و در هر صورت مسئولیت کامل ایمنی و کلا سلام در هر مورد با واحدهای عملیاتی خواهد بود.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید