به منظور ارتقاء سطح ایمنی؛

دوره‌های آموزش HSEدر پتروشیمی بوشهر کلید خورد

(دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵) ۱۵:۳۰

بازآموزی دوره‌های عمومی اچ اس ایی برای تمامی کارکنان پتروشیمی بوشهر واقع در عسلویه با هماهنگی و تحت نظر مرکز آموزش اچ اس ایی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس براساس استانداردهای وزارت نفت به منظور ارتقاء سطح ایمنی در حال برگزاری است.

محمدرضا جنیدی، رئیس برنامه ریزی و آموزش پتروشیمی بوشهر درگفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس از برگزاری دوره‌های آموزش ایمنی  با هماهنگی و تحت نظر مرکز آموزش اچ اس ایی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد و گفت: برگزاری این دوره از کلاس های آموزشی برای شناخت از خطرات گاز هیدروژن و آشنایی با روش‌های مواجه شدن با گاز نیتروژن و نحوه استفاده از انواع خاموش کننده‌ها موثر است.
وی افزود: بنابر یک نیازسنجی، دوره های بازآموزی و آموزش اچ اس ای برای نیروهای عملیاتی براساس استاندارهای وزارت نفت به مدت 5 هفته برای همه کارکنان شرکت پتروشیمی بوشهر برگزار می شود و تاکنون طی زمان بندی این دوره ها در نیمه هفته نخست است.
جنیدی با اشاره به این که این دوره‌ها در دو گروه آموزشی برگزار می شود، تصریح کرد:‌ این دوره ها برای 900 نفر در دو سطح آموزشی به منظور آشنایی با اطفاء حریق و خاموش کننده‌ها و راه‌های مقابله با گازهای خطرناک برای همه کارکنان در حال برگزاری است.
رئیس برنامه ریزی و آموزش پتروشیمی بوشهر ادامه داد: از مجموع نفرات شرکت کننده در این دوره‌ها 400 نفر با انواع اطفاء حریق و خاموش کننده‌ها آشنا می شوند و 400 نفر هم راه‌های مقابله با گازهای خطرناک را با میانگین روزانه 8 ساعت آموزش می‌آموزند و 100 نفر مابقی در دوره های مخصوص آموزش صدور مجوز کار حضور دارند.
این مقام مسئول بر اهمیت آمادگی همه کارکنان برای مقابله با سوانح تأکید کرد و افزود: با توجه به حساسیت مناطق عملیاتی و بالا بودن درصد ریسک این مناطق و خطر پذیری آن و لزوم مدیریت صحیح و کارآ، کلاس‌های آموزشی ارزیابی ریسک و مانور های متعدد در طول سال در پتروشیمی بوشهر برگزار می‌شود.
 وی با اشاره به اهمیت آشنایی کارکنان شرکت با روش‌های کمک‌های امداد و نجات در شرایط بحرانی گفت : هدف از برگزاری چنین دوره‌هایی آشنایی کارکنان با مباحث و نحوه مقابله و واکنش سریع و اصولی با شرایط بحرانی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، در این دوره آموزشی شرکت کنندگان با روش‌های مختلف امداد و نجات به صورت تئوری و عملی آشنا می‌شوند و همچنین به صورت انفرادی و تیمی با شرایط بحرانی و نحوه عمل با توجه به شرایط متفاوت کاری خود در مناطق عملیاتی به انجام تمرینات مختلف می‌پردازند.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید