مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس در بازدید از مپنا:

«مپنا» مصداق بارز اقتصاد مقاومتی و نماد خودکفایی است

(دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۲:۱۵

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان این که گروه صنعتی مپنا نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است آن را نماد خودباوری و افتخار ملی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مهندس مهدی یوسفی، مدیرعامل به همراه هیئت مدیره سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ضمن بازدید از کارخانجات گروه مپنا با تازه ترین دستاوردهای جدید، توانمندی‌ها و محصولات این واحد صنعتی بزرگ آشنا شدند.

 وی در جمع مدیران ارشد گروه مپنا تصریح کرد: اقداماتی که در مپنا انجام شده و فعالیت های بزرگی که توسط این مجموعه به انجام رسیده، موجب غرور ملی است و همه باید به مپنا افتخار کنند.

 مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مهمترین سرمایه‌ی مپنا را تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و نیروی انسانی متخصص، توانمند و با فکر دانست و افزود: امروز پیچیده‌ترین و با تکنولوژی‌ترین تجهیزاتی که در دنیا در انحصار کشورهای محدودی است، در مپنا تولید می‌شود و مپنا با استفاده از توان علمی و خلاقیت نیروهای خود توانسته است به یکی از تولیدکنندگان در مقیاس جهانی تبدیل شود.

 یوسفی با اشاره به این که مپنا قادر است به عنوان یک شرکت در سطوح بین‌المللی فعالیت کند، بیان کرد:‌ تجهیزاتی که امروز در مپنا تولید می‌شود در کشورهای مهم صنعتی مصرف می‌ شود و ما می‌توانیم با این توان این افتخار را در همه بخش‌های کشور ایجاد کنیم.

 وی در ادامه گفت: پیام مهمی که مپنا به داخل و خارج از کشور رسانده این است که جمهوری اسلامی قادر است در همه شرایط با بومی سازی دانش فنی و توان داخلی به رشد و شکوفایی برسد و با صادرات محصولات در بازارهای بین المللی ایران را به عنوان کشوری توسعه یافته معرفی کند.

  مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان این که تحریم‌ها برای ما سود نیز به همراه داشت عنوان کرد: این سود در جایی بود که دشمن تصور می‌کرد با اعمال محدودیت در قطعه‌ها و زیرساخت‌های تجهیزات صنعتی کشور می‌تواند ما را زمین‌گیر کند؛ اما با توانمندی و خلاقیت متخصصان کشور توانستیم با کمترین آسیب‌ها از این مرحله عبور کنیم.

  وی با اشاره به این که متخصصان کشور توانستند هم توان صنعتی را بالا ببرند، هم رتبه صنعت کشور را افزایش دهند و هم با اتکا به توانمندی و خلاقیت خود توطئه‌های دشمنان را با شکست مواجه کنند؛ خاطرنشان کرد: ما اکنون شاهدیم در بخش صنایع رشد داشته‌ایم یا اینکه بگوییم شرکت مپنا رشد کرده است؛ باید به این امر توجه کنیم که شرکت‌های بزرگ مانند یک واگن حرکت اقتصادی کشور را به جلو می‌برند.

 در این بازدید مهندس مهدی رجبی، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا، به تشریح دستاوردها،‌ توانمندی‌ها و وضعیت جاری گروه مپنا و فرآیند تولیدات و اقدامات اجرایی انجام شده در سه حوزه برق، ‌نفت و گاز و ریلی پرداخت.

 مدیرعامل و هیئت مدیره سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از بخش های مختلف شرکت توکا، شرکت مهندسی و ساخت ژنراتور مپنا(پارس)، کارخانجات مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا، سالن ساخت و تولید توربین های صنعتی، گازی،توربین های بخار، سالن تست بنچر و سالن اور اسپید بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند ساخت و تولیدات گروه مپنا قرار گرفتند و  با توانمندی ها بیشتر این شرکت آشنا شدند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه پارس، مپنا‌ (مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران) یک شرکت صنعتی و بنگاه اقتصادی است که به همراه ۳۹ شرکت  زیرمجموعه خود، در حوزه صنایع نیروگاه برق، نفت و گاز و ترابری ریلی بصورت پیمانکار اجرایی و سرمایه‌گذاری خصوصی فعالیت می‌کند.

 از آغاز تأسیس این شرکت در سال ۱۳۷۱، گروه مپنا اجرای نزدیک به ۱۰۰ پروژه به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد یورو را در کارنامه خود ثبت نموده و علاوه بر آن ۶۰ محصول گوناگون و ۸۵ نوع خدمات مختلف را نیز به مشتریان خود عرضه کرده است.

بعنوان نمونه این شرکت ۸۵ درصد از ظرفیت نصب شده شبکه برق کشور با بیش از ۵۶۰۰۰ مگاوات و به ارزش قراردادی بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار را مهندسی، تامین تجهیزات، احداث، سرمایه گذاری و اجرا کرده و یا در دست اقدام دارد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید