رکورد سریعترین صعود به قله کوه سفیدلنده توسط گروه کوهنوردی منطقه ویژه پارس

(شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۵:۴۴

گروه کوهنوردی منطقه انرژی پارس موفق شدند که با زمان کمتر از 65 ساعت رکورد کمترین زمان صعود به قله کوه سفید شهرستان لنده را کسب کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مجید توانایی رییس گروه کوهنوردی منطقه ویژه پارس روز گذشته در بازگشت از شهرستان لنده اظهار داشت: با یاری خدا موفق شدیم قله کوه سفید لنده با ارتفاع سه هزار و 100 متری را در شهرستان لنده که یکی از شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است را در مدت سه روز و دو شب و با زمان تقریبی 65 ساعت فتح کنیم .
وی با بیان این که گروه کوهنوردی منطقه ویژه پارس در این صعود 32 نفر بود افزود: ما این قله را بدون هیچ گونه آسیب جسمی و آسیب جانی با دو کمپ صعود کردیم .
توانایی اضافه کرد: صعود گروه کوهنوردی منطقه ویژه انرژی پارس از عصر دوم اردیبهشت ماه از منطقه امامزداگان دوسید الله (منگزور) اغاز شد و پس از طی شش هزار متر به ارتفاع 2300 متری رسیدیم. در روز دوم و پس از آن در روز سوم حرکت به سمت قله ادامه داشت که پس از طی مسیر به ارتفاع 2700 متری صعود کردیم .
رییس گروه کوهنوردی منطقه ویژه پارس در تشریح ثبت این رکورد در ادامه گفت: در روز سوم پس از طی چند هزار متر به قله کوه سفید به ارتفاع 3100 متری رسیدیم.
مجید توانایی در ادامه تاکید کرد: از ماه ها پیش تمرینات خود را برای صعود آغاز و بر روی قله های مختلف منطقه اقدامات فنی و سنگنوردی انجام شد که با آمادگی کامل و با حمایت ها و همکاری مدیران ارشد سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس موفق شدیم این قله سخت و دشوار را فتح کنیم.