همزمان با روز ملی خلیج فارس؛

کتاب «بوشهر دیر، بوشهر دور» با حمایت منطقه ویژه پارس رونمایی شد

(یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۲۲:۲۹

در آئینی با حضور شاعران، نویسندگان، هنرمندان و عکاسان، کتاب «بوشهر دیر، بوشهر دور» که با حمایت منطقه ویژه پارس به چاپ رسیده است، رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی منطقه ویژه پارس، رئیس پژوهش و فناوری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در این آئین اظهار داشت: تلاش داریم تا به صورت ویژه از آثار و برنامه‌ها و حرکت‌های فرهنگی و هنری حمایت کنیم و در این راستا طرح‌های خوبی اجرا شده است.
خشایار پورمحمد شاهینی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم که آثار و مفاخر فرهنگی به صورت جاوادنه باقی بماند، اضافه کرد: سازمان منطقه ویژه پارس همواره در حمایت از فرهنگ و هنر استان بوشهر پیش‌قدم بوده است و حمایت خوبی انجام شده است.
وی گفت: با حمایت ویژه مدیرعامل محترم سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و همت بلند اعضای فرهیخته شورای پژوهش در دو سال گذشته بالغ بر ۱۴ عنوان کتاب مورد حمایت این سازمان قرار گرفت است.
وی با بیان این که کتاب «بوشهر دیر، بوشهر دور» از جمله کتاب‌هایی است که در اولین نوبت چاپ خود توسط سازمان منطقه ویژه حمایت شده و به علاقه مندان عرضه شده است، تصریح کرد: این کتاب پژوهش محور از معماری بندر بوشهر روایت می کند که در قالب عکس و از دریچه دوربین «اسماعیل جاشویی» از هنرمندان توانمند به علاقمندان و پژوهشگران این حوزه تقدیم شده است.
پورمحمدشاهینی در تشریح بخش‌های مختلف این کتاب به بخش بناها و عمارت‌های تخریب شده اشاره کرد و افزود: یکی از نکات قابل توجه در این کتاب بخشی است که به تصاویر تحلیلی بناهایی می‌پردازد که متاسفانه تخریب شده‌اند و از این زاویه این کتاب می‌تواند مرجع مناسبی برای پژوهشگران حوزه معماری باشد.
مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان بوشهر نیز در این آئین ضمن تبریک به مناسبت روز خلیج فارس، اظهار داشت: بوشهر از دیرباز مررکز بنادر و جزایر جنوبی بوده است و حکمران بوشهر حکمران بنادر و جزایر از جاسک تا دیلم بوده است.
غلامحسین نظامی با بیان اینکه خلیج فارس امروزه نیازمند آرامش است، ادامه داد: کارهای فرهنگی، جشنواره‌های فرهنگی و نمایشگاه کتاب و ... می‌تواند نقش مهمی در ایجاد آرامش در خلیج فارس داشته باشد.
اسماعیل جاشوئی پدیدآورنده کتاب «بوشهر دیر، بوشهر دور» با تقدیر از حمایت‌های سازمان منطقه ویژه پارس از این اثر اظهار داشت: در حالی که نهادهای فرهنگی استان حمایتی را از ما نداشتند، دکتر پورمحمد شاهینی حمایت خوبی برای چاپ این اثر داشت.
وی با تقدیر از همکارانش در تولید این اثر هنری، اضافه کرد: این اثر از نظر اسنادی می‌تواند نقش مهمی در معرفی و حفظ بناهای تاریخی بندر بوشهر داشته باشد.
جاشوئی با اشاره به اینکه برخی از بناهای تاریخی بوشهر در حال تخریب هستند، بیان کرد: ممکن است تا چند سال آینده هیچ اثری از این بناها باقی نماند و ما با چاپ این اثر امیدواریم که این بناها حفظ شوند.
عبدالمجید زنگویی شاعر بوشهری نیز در این آئین اظهار داشت: سامان منطقه ویژه پارس همواره حمایت بسیار خوبی را از آثار هنری داشته است و در چاپ این اثر نیز شاهد حمایت خوبی هستیم.

رونمایی از کتاب بوشهر دور 6
رونمایی از کتاب بوشهر دور 5
رونمایی از کتاب بوشهر دور 4
رونمایی از کتاب بوشهر دور 3
رونمایی از کتاب بوشهر دور 2
رونمایی از کتاب بوشهر دور 1
کتاب بوشهر دور

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید