برگزاری کارگاه آموزشی راهکارهای عملی توانمندسازی معلولین در عسلویه

(جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳) ۱۱:۱۶

کارگاه آموزشی راهکارهای عملی برای توانمندسازی معلولین به میزبانی شهرداری نخل تقی به درخواست بهزیستی عسلویه با مشارکت امور بانوان و خانواده سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با حضور معلولین تحت پوشش بهزیستی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس-مشاور مدیر عامل در امور بانوان و خانواده سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اعلام این خبرگفت: جهت اجرای مسئولیت‌های اجتماعی سازمان و با توجه به اهمیت فراگیری مهارت‌های اجتماعی معلولان برای افزایش مشارکت اجتماعی آنها از یک سو و فراهم کردن زمینه‌های لازم جهت بروز استعدادهای معلولین و پرکردن اوقات فراغت آن‌ها، کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های عملی برای توانمندسازی برگزار شد.
وی افزود: کارگاه آموزشی راهکارهای عملی توانمندسازی معلولین با مشارکت مجموعه موسسات گروه تکما (توانمندسازی کودکان و معلولین آبادان) و حضور محمود رضا ابراهیمی از جانبازان دفاع مقدس و مدیر گروه تکما انجام شد و در این دوره به منظور تبادل تجربیات عملی و ارائه راهکارهای برون رفت از بحران‌های احتمالی در روند ایجاد کسب و کار و توانمندسازی معلولین با ارایه مثال‌های کاربردی و عملی این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.
ابراهیمی در این کارگاه آموزشی گفت: توسعه یکی از دغدغه‌های اصلی دولت‌ها در زمانه ماست. توسعه ابعاد گوناگونی دارد که آن‌ها را شامل توسعه اقتصادی، توسعه اجتماعی، توسعه سیاسی و … می‌دانند. درواقع هر رویکردی بر برخی از ابعاد توسعه تأکید می‌نماید. رویکرد توانمندسازی حکومت که توسط پژوهشگران و مراکز علمی در دنیا مطرح‌شده است، توسعه را دارای چهار بعد می‌داند که عبارت‌اند از: توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و اجرایی. بعد چهارم یعنی توسعه ظرفیت‌های اجرایی حکومت بعد مغفول مانده و پاشنه آشیل شکست کشورها و سازمان‌ها در دستیابی به توسعه است.
مدیر گروه تکما با ارایه مثال‌های عملی و اجرایی در شهر آبادان و بیان نقاط قوت و ضعف در راه اندازی کسب و کارها برای معلولین از حاضرین در این کارگاه آموزشی خواست با برنامه‌ریزی و خود باوری برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنند.
محمودرضا ابراهیمی در پایان هدف از این دوره را آشنایی معلولین و خانواده‌های آنان با روش‌های متعدد توانمندسازی آنها برشمرد و گفت امیدواریم با این آموزش‌ها بتوانیم مسیر توانمندسازی معلولان را به بهترین وجه فراهم نماییم.
 گفتنی است کارگاه‌های‌ مهارت‌های عملی برای توانمندسازی معلولین به آموزش تقویت خودباوری، آمادگی ذهن برای ایجاد تحول و ورود به اجتماع، معرفی نمونه‌هایی از تلاش‌ها و موفقیت‌های معلولین توانمند به عنوان الگوی، برخورد با احساسات، تفکر قبل از عمل، مهارت‌های حل مسأله و مهارت نه گفتن به معلولان می‌پردازند.
dd 5
dd 4
dd 3
dd 2
dd 1
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید