برگزاری اولین کارگاه آموزشی تخصصی توسعه مهارت‌های پداگوشی

(شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳) ۱۳:۲۸

اولین کارگاه اموزشی تخصصی توسعه مهارت های پداگوشی مدرسان سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به مدت دو روز در اداره آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی برگزار شد.

سید مهدی موسوی زاده رییس اموزش و توانمندسازی نیروی انسانی با اشاره به راه‌‌اندازی باشگاه مدرسان سازمان گفت: سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در راستای اجرای استراتژی جامع توسعه منابع انسانی طرح ویژه‌ای به عنوان« راه اندازی باشگاه مدرسان سازمان» با هدف ارتقای کیفیت آموزش‌های درون سازمانی آغاز کرده و قرار است در چند گام مجزا این باشگاه راه‌اندازی شود.
 
وی در تشریح راه اندازی این باشگاه گفت : در گام اول با انتشار فراخوان درون سازمانی از کارکنان علاقه‌مند به تدریس دعوت به همکاری کردیم سپس با مصاحبه تخصصی، افراد را از حیث دانش پداگوشی و شیوه‌های تدریس مورد ارزیابی قرار دادیم.در ادامه برای آنکه همکاران در دانش تدریس یا پداگوشی مهارت لازم و کافی داشته باشند مجموعه‌ای از دوره های آموزشی برای آنها طراحی شده تا بتوانند به عضویت باشگاه مدرسان شرکت ملی نفت ایران در آیند.

 

موسوی زاده با بیان اینکه پس از انتشار فراخوان با 60 نفر از همکاران مصاحبه تخصصی انجام شد افزود: برای برگزاری موثر کارگاه‌های آموزشی که در آن آخرین متدولوژی‌های آموزشی و تکنیک های نوین تدریس ارائه می شود، همکاران را به گروه‌های جداگانه تقسیم بندی کردیم که قطعا بازخورد بهتری از کارگاه خواهند داشت.

 

رییس آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی با بیان اینکه «کارگاه آموزشی تخصصی توسعه مهارت‌های پداگوشی» با روکیرد تلفیقی و بهره گیری از مدل‌های مختلف طراحی‌های آموزشی ایجاد شده است گفت: هدف ما این است که مدرسان به مهارت های پیشرفته تدریس واصول یادگیری بزرگسالاان (اندراگوژی) آشنا شوند تا بتوانند آموزش‌های اثربخش و کاربردی را در سطح سازمان ارائه دهند.

 

موسوی زاده محورهای اصلی این کارگاه را آشنایی با تکنیک های پیشرفته طراحی آموزشی مبتنی بر نیازسنجی علمی، روش های نوین تدریس تعاملی و مشارکتی، روانشناسی یادیگیری ،اصول و فنون تسهیل گری در آموزش‌های سازمانی ، کاربرد تکنولوژی‌های نوین آموزشی ، تکنیک های ارزیابی اثربخشی آموزش، مدیریت کلاس، ایجاد محیط یادگیری پویا و اصول یادگیری دیجیتال عنوان کرد.

 

رییس آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی افزود: با توجه به ماهیت تخصصی سازمان و شرکت های مستقر در منطقه این کارگاه ها با تمرکز ویژه بر آموزش‌های مختلف (عمومی و فنی) طراحی شده است و افراد شرکت کننده‌ در این رویداد آموزشی علاوه بر آموختن اصول کلی تدریس، با چالش‌های خاص آموزش در محیط‌های صنعتی و راهکارهای مواجهه با آن نیز آشنا می شوند و در پایان این دوره‌هت،افراد شرکت کننده موظف به ارائه طرح درس کامل و اجرای جلسه تدریس آموزشی هستند که توسط کمیته ارزیابی متشکل از مدرسان برجسته حوزه آموزش و متخصصان صنعت مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

 

وی ابراز امیدواری کرد: انشاالله در آینده ای نزدیک آکادمی آموزشی تخصصی صنعت نفت و گاز در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس راه اندازی می‌شود تا بتوانیم گامی در جهت استاندارد سازی و ارتقای کیفیت آموزش تخصصی در صنعت نفت در این منطقه مهم و اثرگذار کشور برداریم.
مدرسان
مدرسان
مدرسان
 
 
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید