با بهره برداری از تأسیسات جدید تقویت فشار گاز

ظرفیت انتقال گاز پارس جنوبی به اروپا افزایش می یابد

(شنبه ۷ دی ۱۳۹۲) ۱۲:۳۸

با بهره برداری از تأسیسات جدید تقویت فشار گاز بیجار و فامنین در آینده نزدیک ظرفیت بلاقوه صادرات خطوط انتقال گاز ایران به ترکیه و اتحادیه اروپا افزایش خواهد یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس _ تاسیسات تقویت فشار گاز فامنین در حال احداث بر روی خط سوم آذربایجان است که در صورت بهره برداری توان انتقال 55 میلیون متر مکعب گاز در روز  به مبادی مصرف در شهرهای غرب و شمال غرب کشور را به عهده دارد و نقش بسزایی در تقویت خط سوم آذربایجان به عنوان خط صادراتی کشور ایفا خواهد نمود.

مدیر منطقه هفت شرکت انتقال گاز ایران در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شرکت گاز ایران بیان داشت: علاوه بر تاسیسات تقویت فشار گاز فامنین که در ماههای آتی آغاز بکار می نماید ، بهره برداری از  تاسیسات تقویت فشار گاز بیجار نیز در آینده نزدیک در دستور کار قرار دارد.

تانر ییلدیز وزیر انرژی ترکیه  نیزهفته‌جاری با بیان اینکه ایران در نظر دارد خط لوله بزرگی را برای صادرات گاز به اروپا احداث کند، اعلام کرد: 5 کشور اروپایی برای خرید گاز ایران برنامه‌ریزی کرده‌اند.

گفتنی است ایران علاوه بر افزایش ظرفیت تولید گاز، برنامه هایی را نیز در جهت افزایش ظرفیت بلاقوه انتقال گاز در شبکه های سراسری و خطوط لوله صادرات گاز انجام داده است که با افتتاح این طرح های ظرفیت انتقال گاز ایران معادل تولید 2 فاز پارس جنوبی افزایش میابد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید