به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، اجرای این مدل که از سوی معاونت آموزش و بهبود منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران طراحی شده است، با هدف شناسایی نقاط ضعف و قوت فرایندهای آموزشی، ارائه راهکارهای بهبود مستمر و همسوسازی فعالیتهای آموزشی با اهداف و مأموریتهای صنعت نفت اجرا میشود.
رییس آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی موسوی با اشاره به اهمیت اجرای این مدل گفت: مدل بلوغ آموزشی، علاوه بر پایش مستمر کیفیت آموزش، امکان ارزیابی دقیق برنامههای آموزشی، بهینهسازی روشهای آموزش کارکنان و اطمینان از اثربخشی دورههای آموزشی را فراهم میکند ضمن انکه این مدل بهصورت مرحلهای و بر اساس استانداردهای مشخص اجرا خواهد شد.
سید مهدی موسوی زاده افزود: این مدل دارای شش شاخص کلیدی برای ارزیابی سطح بلوغ است که شامل افراد، فرایندها، راه حل ها،خدمات ارائه شده ،تجربه ها و شاخصهای اندازه گیری میشود. اجرای این مدل در شرکت ملی نفت ایران از زمستان ۱۴۰۳ آغاز شده و طی مراحل ارزیابی، بازبینی و نهاییسازی در سال ۱۴۰۴ ادامه خواهد یافت.
وی با اشاره به تشکیل کمیته راهبری ارزیابی سطح بلوغ در شرکت ملی نفت ایران خاطرنشان کرد: این کمیته متشکل از رئیس آموزش مرکزی شرکت ملی نفت، رئیس واحد نظارت و ارزیابی برنامههای آموزشی، رئیس واحد مطالعات راهبردی آموزش و دبیر کمیته اجرایی است که وظیفه ارزیابی، نظارت و ارائه بازخورد مستمر به واحدهای آموزشی وابسته به صنعت نفت را بر عهده دارد.
وی تأکید کرد: با اجرای دقیق این مدل، برنامهریزی برای توسعه نیروی انسانی در صنعت نفت هدفمندتر شده و از هدررفت منابع آموزشی و برگزاری دورههای غیراثربخش جلوگیری خواهد شددر نتیجه، کارکنان این صنعت آموزشهایی دریافت خواهند کرد که بهطور مستقیم بر بهبود عملکرد و بهرهوری آنان تأثیرگذار باشد.